söndag 20 december 2020

Pendlat mellan Depp & Pepp och tillslut landat i skön julkänsla!

 Jag har pendlat mellan att nästan gå upp i spinn: "NU jävlar" ska vi göra något fint & annorlunda av denna jätte konstiga Julen och sen hamnat i den enorma sorgen över denna julen som inte blev som vi tänkt..

 Mamma & Pappa samt min syster m familj skulle kommit hit o fira jul men så blir det såklart inte. 

Och svärföräldrarna som bor så nära firar vi inte heller med. Men vi ses över en korvgrillning till lunch och så byter vi mat. Så vi äter typ samma mat, fast på varsit håll. Jag har gjort leverpastej och bakat bröd som dom ska få och finaste svärmor levererar Jansson & saffrans-pannkaka. 

 Och ikväll fick jag ett bröd! 

Nu har jag äntligen landat i ett skönt lugn & accepterande av situationen som råder...

 jag ger mig tusan på att denna julen ska bli så himla fin ändå. Jag gör lite vad jag orkar och känner för så blir det bra. 

I Tisdagskväll gjorde jag egen pepparkaksdeg för typ 2:a gången ever.

Och i onsdags gjorde jag leverpastej för första gången Någonsin. Det va kul & blev såå gott! 

I helgen har jag och min "flock" bara varit här hemma och myst runt & slappat. Men vi har också klätt granen, fixat lite med utbygget, städat, lagt in sill, gjort godis & bakat bröd.

Så mysigt & ostressig helg. 

Det behövdes för nu är jag omladdad inför för 3 dagar jobb i julhandeln. 

Och vet ni... 

Det kommer flera jular som vi kan fira med nära & kära. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar