torsdag 10 juni 2010

Bjuder väl på den isåfall.

Ni ser den vita "randen" vid vänster bakficka va???


Bland det första mamma&pappa sa till mig när vi kom dit i söndags va:
-Har dina byxor spruckit!???

Känner efter & det är en gigantisk reva över hela min rumpa....

Jag hoppas bara att den kom till EFTER!! Min & barnens Lunch på Mac Donalds i MJÖLBY!!!

Mest av allt tycker jag det va supersynd på mina "nya" vida Wrangler shorts, fynades på en antikaffär förra sommaren, dom va nya men antagligen 2:a sortering (No Shit!!) Gillade dom verkligen!!! Får väl se om dom går att rädda............

3 kommentarer:

  1. Självklart går det att rädda! Anser mig nog vara jeanslagningsproffs vid det här laget, man blir det med tre tonårskillar som använder sina jeans tills de bokstavligen faller av dem ;-)

    Knepet är att använda rätt slags söm, du ska inte gå på idén om zick-zack... NEJ! Det är raksöm som gäller. Först får du bedöma om tyget är så tunt just där att du behöver en lapp på insidan. Om ja, så klipper du till en lämplig storlek av tex ett par uttjänta jeans, vill du vara extra duktig zick-zackar du kanterna på den. Nåla fast från rätsidan. Nu sitter din reva väääldigt nära fickan och då kanske du ska lossa den medan du lagar, eller bestämma dig för att det inte gör något om den blir lite mindre! Sy nu raksom över revan, fram och tillbaka, inte längs med utan tvärs över. När du sytt från ena ändan till andra så gör du det en gång till, sedan syr du längs med några gånger och avsluta med tvärs över igen. Sy fast fickan igen!

    Det som är skillnaden på att laga med raksöm är att det inte lika lätt går sönder igen!

    Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Tack snälla!! Jag kan tyvärr inte ens lägga en raksöm... Blir skräddaren. :-D
    Grejen är att det verkar va tyget som är kasst. för jag drog lite lätt på andra sidan oxå och det sprack direkt.. Men jag ska ge skräddaren en chans. :-D
    Tack ändå! // Lina

    SvaraRadera
  3. Nja, inte kasst tyg kanske utan bara din rumpa som varit på insidan och skuttat runt! Slitet med andra ord!

    SvaraRadera