söndag 7 augusti 2011

Bland det bästa jag vet!!

Nu är äntligen svampsäsongen igång. ÄLSKA att skrota runt i skogen med blicken fäst i backen, kan hålla på i timmar. Får en underbar känsla i hela kroppen av skogen på hösten och blir heeelt avslappnad och bara.....lycklig. Gick där idag och det luktade sådär "skogigt" & vi hittade en heldel kantareller, blev alldels lyrisk & längtar ihjäl mig hem till min svampskog. Agnes tyckte det va skit kul & gnällde inte en gång trots att vi va på 3 ställen utan frågade om bär & svampar och käkade hallon & en ½ kantarell. :-D Hon lär ju följa med mig ut en massa i höst!









ÄNTLIGEN är hösten påväg!!!



Köpte "hem" en svampguids-app till min Iphone idag oxå! Toppen bra med tydliga & fina bilder, lista över förväxlingssvampar & bra information. 22kr va det väl värt!! Nu ska det testas lite nya sorter. (Självklart är jag försiktig & 110% säker om jag ska testa något nytt) Och även så man kunde med GPS:en lägga till sina svampställen på en karta. Klockrent!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar