fredag 2 juli 2010

Astrid 7 månader!

Hon är såå nära att krypa det blir mer & mer knästående men såfort hon ska framåt så lyfter hon oftast rumpan istället så att hon lixom står med fötter & händer i golvet och så kasar hon ner på magen... Inte riktigt kopplat hur man gör exakt. Men det kommer väl. Jag njuter sålänge...
Idag har hon flera gånger ålat sig fram till något intressant (idag dammsugaren & diskmaskinen), sätter sig upp från magläge & sen ställer sig på knä.. Kommer nog inte bli många lugna stunder på semestern i år. :-)


Otroligt va snabbt det går. Alltid ett äventyr att få följa ett barns utveckling!


Hittade en av mina gamla klänningar. Tänkte att Astrid skulle ha den imorgon på Elins dop. Lite tight men sååå fin! Sista chansen att använda den tro jag. Hon växer så det knakar och har redan börjat nosa på vissa 74..

Idag har varit en hemmadag m båda barnen. Jag & Astrid mest inne (Alldeles för varmt ute & ingen ordentlig skugga förän sen eftermiddag) & Agnes har varit ute endel. Så skönt att ha utsikt från köket till sandlådan & lekstugan.

Nu ska jag börja fila på första utkastet på Ullareds-inköpslistan...Ska dit en sväng i sommar! A & O är en ordentlig inköpslista. Orginalet blir renskrivet på kartong (enklare att hantera & stryka över på än en papperslapp som bara fladdrar runt i vagnen) & kolumner uppdelat i Astrid, Agnes, hem, hygien, Jag osv osv.. Och med alla mått & stl som kan behövas.. Lite sjukt kanske men blir lätt att jag tappar kontrollen & focus helt på vad jag ska ha annars..

1 kommentar:

  1. Stora våra tjejer har blivit! Stella blir 8 månader idag.
    Precis som Astrid gör gjorde hon när hon började krypa.. Nu är det inte långt kvar=)

    Kuul med ullared! Skulle också vilja åka dit, har aldrig varit där, men du verkar vara rutinerad;)

    SvaraRadera