onsdag 14 juli 2010

Bad, en liten huvudfoting, krabbjakt & trotsbråk!!

Det är verkligen svettigt att ha ensamt ansvar för 2 barn dygnet runt!!! Hyser stor beundran till alla ensamma mammor & pappor där ute!! Jag & Agnes har inte varit överens om huvida man får gå ner till vägen/springa rakt ut i havet ensam. Och sen göra om det hur pedagogisk eller opedagogisk jag än varit! Så vi har bråkat endel här idag. Det är en fas, det går över, det är en fas det går över.....

Idag har det varit sådär både och väder. Imorse vid första strand besöket kom det ett litet duggregn, framåt eftermiddagen nu har det varit blå himmel men nu mulnar det till,,, igen! Men det har inte hindrat Agnes från att bada. 3 ggr har hon varit i idag. Första två va vi inte helt överens om men sista gången satte jag på henne flytvästen och skickade ut henne. Hon älskar verkligen att bad. Doppar sig och plaskar trots att hon skakar i hela kroppen. Sen vadade vi runt och tittade på krabbor & jagade miniplattfiskar precis som jag gjort engång i tiden.

Agnes har ritat sin första gubbe i dag. Om än upp & ner men från mitt håll blev den ju rätt. :-D Så kanske att det blir lite bråkigt & skrikigt när man ska ta sådana steg i utvecklingen.

Jag har gett upp att försöka läsa & söva barnen, utan idag la jag båda i vagnen och promenerade dom till sömns. Tog bara 20 minuter. Bra för mammakroppen oxå så varför inte!

Nu blir det en kall öl & njuta av lugnet och lite grillat.

1 kommentar:

  1. Jag hade ofta innan (när engel var mindre och noel plutt)att de fick somna i vagnen. Älskade dessa promenader i ur och skur.
    Roligt att hon börjat rita huvudfotingar, de är så söta =)

    Ja dessa faser, in i en och ut till en annan.... PUh!

    Stor kram!

    SvaraRadera