onsdag 12 februari 2014

Jag har en plan..

När det vankas vab är känslan&tankarna oftast: neeej va jobbigt!  Trist när barnen mår dåligt, trist att svika på jobbet & hur mycket tvätt, städ & disk hinner jag med utan att försumma barnen?

Men i går tänkte jag att: Nej! Detta ska bli en alldeles Underbar, rolig & minnesvärd vab-dag. För ungarna är sådär mittemellan sjuka. För sjuka för dagis/skola men inte sängliggande-sjuka. Astrid ska tillbaka imorgon & Agnes har iofs en jobbig hosta men ingen feber och inte jätte allmänpåverkad men blir nog tyvärr hemma någon dag till för att läka . Och jag är glad att jag är ledig imorgon för jag är apförkyld!

Så imorse skrev vi en lista tillsammans på vad vi ville & måste göra idag.. Vi ska planera lite på kalaset, pyssla, tvätta, leka, handla mat, plantera fröer och så bestämde vi meny för lunch & middag. 

Vi började med frukost i soffan framför barnkanalen.

Så idag ska jag & dessa sköna bönorna förhoppningsvis ha en finfin dag ihop. 

Och vid mellis ska jag avslöja kvälls-överraskningen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar