onsdag 19 februari 2014

Jag gör det om & om igen...

och lär mig ALDRIG!! Trots att det är sååå jävla rubbat.

Såhär funkar jag oftast när jag blir sjuk:
 Jag vill inte sjukanmäla mig utan "skjuter på det" (ipren, TREO & Esberitox) ibland hjälper det annars passar jag på att vara sjuk när jag är ledig... Eller så är det så att någon annan är sjuk också och då vill inte jag också.... Ja ni förstår kanske.

Men ibland är det för långt till nästa lediga dag & jag måste kapitulera innan jag nått fram. Tog nog egentligen stopp redan i Måndags men jag bet ihop & höll ut men igår bestämde jag mig för att faktiskt sjukskriva mig idag. Försökte iaf lösa mitt pass men denna gången gick det inte..

Förkylningen har redan börjat släppa men då jag jobbat genom hela toppen på förkylningen så kommer jag ut på andra sidan med en kropp&hjärna som är heeelt totalt slut istället för att vara frisk & pigg igen! Av gammal erfarenhet vet jag nu vad som krävs för att fixa/stoppa/vända det... Även om det kanske är att gå liiite för långt. Borde ju egentligen bädda ner mig NÄR jag är sjuk inte efteråt..

Så idag steg jag upp & åt frukost medans min pappa grejade morgonrejset med barnen. Och när dom lämnade soffan för att åka till dagis/skola vid 8 så tog jag och min huvudvärk över & somnade rätt snart. vaknade först vid 12 igen, åt en macka till & satte igång en film.

Det är vad som behövs. En (ibland två) dag i soffan med sömn, vila & lite mer sömn. En dusch på det och jag är helt okej igen.

Så glad att pappa varit här denna veckan annars hade jag nog rasat hårdare & tidigare. Kunde inte passa bättre.  Medans jag sov idag så gav han min bil en ordentlig rekond. Den är så ren, glansig, luktar gott, mattorna är skurade & torkaren bak funkar igen. Så oerhört lyxigt. Sen lagade han middag till oss. Pappa är grym! Ni ska få se kojan han byggt med/till barnen ute i skogen. Vilka UNDERBARA far&morföräldrar mina tjejer har!!

Nu ikväll känner jag mig nästan som vanligt. Varit med tjejerna på Zumba, vi har kollat på "Labyrint" samtidigt som vi goffat i oss massor av nya favoriten: Riskakor med solros&sesamfrön, vi har pratat med Anders på Facetime (SAAAKNAR), jag har pysslat lite & kollat Mästerkockarn.
Imorgon är det dock dags att ta itu med lite "To do´s". MÅSTE (påriktigt) hitta något fint att sätta på mig till Juntan på lördag då vi ska ut "på lokal", köpa present till ett kalas, besöka skatteverket, köpa mer lim & köpa björntråd. Så imorgon blir det en tur in till stan..  Även om det tar emot lite...

Undrar dock lite när jag ska lära mig att bromsa, sätta stopp & tänka på mig själv i första hand I TID...?? Kanske nästa gång.....


3 kommentarer:

  1. Jag är precis likadan. Ihopbitarnas mästare.. ;D så himla dumt egentligen!

    SvaraRadera
  2. Schysst pappa du har som gav din bil en rekond! Jobbar han med det eller är han t.om. så snäll att han köpte en åt dig?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det va bara min rastlösa pappa som storstädade bilen åt mig, skurade mattor, städade ur allt skräp, torkade av & dammsög. Kanske inte en regelrätt Rekond men det kändes nästan som en sådan. :-D

      Radera