tisdag 11 februari 2014

Så himla tacksam...

Idag har varit en rätt jobbig dag. Natten blev sönderhackad pga Astrid som vaknade och kom in vid 2 sen vid 4 va vi upp på toa & vid 5 vaknade hon och somnade inte om igen. Utan låg bredvid, snurrade, bökade, små slumrade, retades m Agnes & lekte. Jag lyckades slumra lite mellan bökandet & buffandet.
Frukost, packa väskor, sminka, försöka styra ner min sovfrilla & tjata på ungarna kläderna. Iväg med Astrid till farfar & lämna hostig men envis Agnes på skolan. Hon bara SKULLE dit trots hostan. Ville nog visa sin nya glugg (jag & Gunilla hjälpte henne med mjölktand nr2 igår) & så skulle hon följa med en kompis hem efter skolan och det kan man bara inte missa. Bad förskolefröken ringa om det skulle bli för jobbigt för henne.. Förskolefröken ringde men tyvärr för att berätta att Agnes bränt sig på en limpistol. Men efter lite gråt & plåster va hon redo för att fortsätta dagen. Så ikväll har vi plåstrat om en skinnflådd fläck & en blåsa.

Jag hade dock lite ont i magen mest hela dagen över att jag inte stannade hemma med båda tjejerna men samtidigt en skön glad känsla av att jag har så fina människor runt mig som ställer upp och hjälper till...

 Bästa farfar Janne som tog Astrid hela dagen, finaste vännen Cilla som passande nog tog med Agnes & sina barn hem till sig redan vid 14 för att tjejerna skulle kunna leka & grymma Farmor Gunilla som tog hem Astrid hit innan jag kom hem ikväll, nattade Astrid som va lite tvärtemot och som dessutom skämde bort mig med att ha plockat ur diskmaskinen och städat undan morgonkaoset + hade en matlåda med kvällsmat med till mig.. Och på Söndag kommer våran avbytare Morfar Vinga för att hjälpa till nästa vecka. Snart slutar min mamma jobba också och kommer då också kunna resa hit oftare. Dessa gyllene 4 far&morföräldrar ska ju hjälpas åt när vi åker till New York! Inte ett dugg nervös för att lämna dom mest jag själv som kommer ha det jobbigt tror jag...

Imorgon blir jag hemma med båda tjejerna tror jag. Astrid är på bättringsvägar men Agnes hosta är riktigt jobbig mot henne ikväll & hon har själv sagt att hon inte orkar gå till skolan trots att dom har gympa & att hon missar Zumban imorgon kväll. Då är det illa för hon brukar hålla ut & kämpa emot i det längsta...

Så imorgon ska vi försöka göra det bästa av en dag hemma.... Plantera lite, klipp&klistra och säkert bråka lite också. ;-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar