söndag 14 juni 2015

Så va det dags igen....

Tidigt imorgon bitti åker Anders till Stockholm för att jobba igen..

Jag är inte redo eller känner mig sådär peppad, planerad  & stark som jag brukar. Men kanske det kommer imorgon.. Det måste komma imorgon!!

Ikväll när jag kom från jobbet så struntade vi i alla måsten, tvättberg & kökstök och drog till Lifride träsk med barnen + barnens vän, en bunt metspön, en liten bärbar grill, korv & saft. Vi metade mört, grillade & såg till att barnen inte trillade i vattnet eller krokade varandra. Det blev en mysig & stökig kväll och jag samt 2 av 3 barn stod iaf tålmodigt och kollade på våra flöten och drog upp endel mört & Esther tog en aborre.
Älskar hur molnen speglas i vattnet...

Imorgon bitti kommer jag säkert vakna till när Anders åker, sen är det bara JAG! Jag som ska få upp barnen, servera frukost, ta Astrid till Dagis, köra Agnes till en vän (som tar henne till dag-ridlägret) och så ska jag hinna till jobbet vid 9. Känner mig värdelös som inte kan köra ALLA barnen till lägret någon av dagarna. Vi behöver en större bil..  Tur att jag har finfina vänner som har stora bilar & som ställer upp.

Imorgon kväll blir det focus på att försöka planera veckans middagar, vika all tvätt i soffan & få kontroll på hemmet. Det blir liksom enklare för mig då... Och så behöver jag baka nytt bröd.

Går & lägger mig nu och hoppas att jag vaknar som super-mamma imorgon..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar