söndag 11 oktober 2015

Lat helg utan bilder..

Slog mig nyss att jag inte tagit en enda bild i helgen. Bara varit.

I fredags hade vi bjudit hem vänner på middag. När jag kom hem från jobbet  vid 19:15 så kollade barnen på film (Underbara "Padington") HAN, den fina jag lever med hade lammstek, potatisgratäng & rödvinssås på G & hemmet va städat. Han är grym min man!
Jag bytte om & piffade till mig lite snabbt och snart kom gästerna. Blev en trevlig kväll med god mat & trevligt häng. Barnen sövde Anders efterhand. Vid 22 kom en vän till och kvällen blev till natt. Helt plötsligt va klockan 3!!

Lördag: Astrid vaknade vid 8 och vi också.. Inte jättepigg men ändå helt okej trots den sena timmen. Så vi passade på att äta både frukost & sen lunch i soffan & kolla film. Vi såg "Padington" igen & sen "Home" i en enda stor mysig varm hög i soffan. Massa skratt åt filmerna, chips & massa gos och kramar. Ute sken solen men jag njöt lika mycket inne i soffan med mina goa barn. Va härligt att faktiskt inte göra någonting. Anders behövde lite längre sovmorgon efter natten.

På lördagkvällen vart vi hembjudna till Emma&Tobbe. Barnen lämnade vi hos fammo&faffa där dom även sov över. Och lördagkvällen bjöd på trevligt prat, grym älg-gryta, potatismos & goa tillbehör.
Vi störtade i säng innan midnatt & jag vaknade av mig själv vid 8:45. Gud va härligt!!

Idag har jag rensat bort sommaren från trädgården. Dvs tömt & plockat in alla krukor. Barnen har lekt med kompisar. I eftermiddags hade jag verkligen velat somna på soffan under 2 yllefiltar. Frusen & trött. Men när kvällen kom så kom även min kvälls-energi & jag har bakat bröd på surdegsgrunden jag satte i morse.

Det har varit en härlig & skön hel-ledig helg...  Så skönt att inte ha några planer alls & bara vara hemma.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar