fredag 14 april 2017

Ännu ett fantastiskt år har gått...

Jag tycker dom där åren går så himla snabbt & för varje år går det snabbare... Det är nästan lite läskigt.. Seriöst. Jag va ju nyss 30! 

 Jag har inte haft någon ålders-nojja alls, någonsin..20, 25, 30 & 35. Inga problem! 
Men när jag fyllde 38 började det komma smygande.. 

För då va jag närmare 40 än 35.. Och sedan dess har jag haft lite ågren. Känner mig lixom inte som "snart 40år" utan mer som typ 30. Känns dock ibland lite som att kroppen springer ifrån sinnet, för seriöst, Tennisarm vid 39!! Men "Skratt-rynkorna" som börjat dyka upp ser jag dock fortf som något positivt. Hellre det än bekymmers rynkor.  

 Men det är väl bara att digga läget o köra på och leva livet. Och hålla fast vid klyschorna: "Man blir inte äldre än vad man gör sig" & "Ålder är bara en siffra". Fick ändå visa leg på systemet häromdagen. 

Imorse vaknade jag vid 7.30 av att ungarna stökade i köket men inget hände.. Sen började dom bråka. Så det va bara att stiga upp strax efter 8. Där nere möttes jag av en färdig frukostbricka m kaffe, jos & surdegsmacka. Och Astrid hade skurit brödet på den livsfarliga skärmaskinen utan att mista ett finger & dessutom brett mackan med majonäs istf smör, precis som jag vill ha den. Hon har koll min lilla fina tjej. 
Vi 3 kröp upp i soffan o kollade fragglarna o åt frukost. Anders fick sovmorgon efter att ha varit på galej igår. Jag tar igen det imorgon OCH på måndag. 

Vid 9:30 hade jag dragit på mig underställ, mysbrallor, ylletröja & täckbyxor då det bara va 2 grader o snö ute. Så gick jag ut till loppisen för att dra igång byggfläkten och färdigställa inför årets första öppna dag. 

Och på trappen hittar jag en påse med denna fina blomman från en fin vän.. 
Och i en fantastisk kruka. Det värmde! 

Klockan 11 slog jag upp dörren till loppisen för 1:a gången i år.. 

Första timmen va det 4-5 sällskap i butiken.. Och under timmarna jag hade öppet va det mer besök än jag förväntat mig iom vädret.
Bla kom fina Linn förbi som gav mig ett av hennes halsband. Köpte ett halsband av henne på julmarknaden 2016 men det försvann samma dag. Nu fick jag ett nytt. SÅ TACKSAM!! 


Och så kom mina goa vänner Cilla & Emma förbi med en fin blomma & ett paket helt i min smak. Öl, lakrits & ölkorv.  
Dom vet vad jag gillar. 


Och från min fantastiska man & barnen fick jag den bästa av presenter. 

För 4dar sen på vår 7:e bröllopsdag fick jag hotellnatt på mitt älskade Scandic hotell  "Haymarket"!

Och idag kom aktiviteten för dagen.

HÅKAN HELLSTRÖM biljetter till oss 2. 
Vi har pratat länge om att se Håkan som vi båda gillar. Och när biljetterna släpptes "köade" vi men fick ändå inga. Men härom veckan hittade Anders tydligen biljetter på blocket.

Ser så mycket fram emot den helgen med min fina man!

Och så fick jag ett nytt doftljus. 
Har förbrukat alla mina Voluspa ljus. Älskar BRA (dvs DYRA) doftljus! 

Han den där mannen.. Han är så himla grym på att köpa presenter. Tur att han inkluderar sig själv i gåvorna för jag är värdelös på att köpa presenter till honom. Glömde tom vår bröllopsdag i år. 

Ikväll bjöd jag familjen & Anders föräldrar på middag. Det blev Ajvar-kyckling (1:a gången någonsin). Köpte 2 burkar Ajvar i Kroatien i September o dom va såååå goda och maten blev toppen god. Inte sista gången jag lagar detta. Och till efterrätt bjöd jag på min favorit kladdkaka... Den glutenfria köpe-kladdkakan från "Fria" och på den la jag hopvispad pulver hallonmousse o färska hallon & blåbär. Man ska inte komplicera det på sin födelsedag. 

Imorgon blir det en slapp hemma dag. På eftermiddagen kommer vi lämna barnen hos bästa fammo&faffa för att göra oss redo för årets 1:a 40års kalas. 
Kommer bli en fantastisk kväll. 

Livet som 39år känns helt otroligt nog fantastiskt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar