måndag 26 januari 2015

Mitt liv alltså!!!

 Det är fullt av överraskningar & tvära kast! Och jag får försöka se det positivt på nått sätt.. Annars blir jag nog galen! :-D För det blir sällan som jag tänkt mig men det är ju ett väldigt trevligt liv ändå!!!

Nu har jag börjat återhämta mig någolunda från min förkylning. Det va iofs lite tungt på jobbet idag. Fortf lite matt i kroppen & hostan är jobbig. Men det är klart mycket bättre!!

Lagom till jag skulle gå hem på lunch kom min kollega m telefonen.. Det va från skolan! Agnes hade feber närmare bestämt 38,8! Så jag hämtade henne på vägen hem så hon fick va m farfar till jag slutade jobba. Anders åkte till Sthlm i eftermiddags..

När jag kom hem från jobbet va svärfar här m båda barnen. Astrid hade ätit men Agnes låg som ett kokande & blossande litet spöke i soffan. Hon va helt väck & KOKHET! Nu efter glass, blöt handduk & en alvedon är hon iaf talbar.  

Så dom här 2 dagarna då jag är ledig blir det att vårda Agnes som fått min "Mancold".. Så jag har ställt in Astrids lek hos Anna-Liisa imorgon. Vill inte smitta henne också & Astrid som också hostar endel får stanna hemma & vila sina luftrör. Så imorgon ska vi alla 3 hänga hemma HELA dagen. Pyssla, städa, baka & säkert bråka lite också...  Hoppas bara att Astrid klarar sig för hon blir sååå dålig av dessa luftrörs-virus!!

Så det är bara att acceptera läget,  tänka om & hänga med livet som tydligen hade en annan plan än jag för dom här närmsta dagarna!!

Hoppas dock att ALLA sjukdomar klaras av närmsta veckan. För nästa vecka drar Anders & 2 vänner på en liiite "grabbresa" i ynka 10dar... En liten nätt trip i riktning sydost till den svenska filialen: Thailand!!  Liiite avis är jag faktiskt men jag vet ju att vi fruar får åka på våran resa i höst & Emma har lovat hjälpa mig att skriva en BRA Taxfree inköpslista att skicka med Anders...  

Nu Guldbaggegalan med en varm stor goding bredvid mig...





3 kommentarer:

  1. Men hu va ni råkar ut för sjukdomar. Krya på er allihop!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Fyyyyy!!! Det här viruset va inte kul. Misstänker att det är RS viruset då det verkar vara i sitt ESSE just nu. Hoppas ni klarar er...
      Min fina man åkte till Sthlm för att jobba. Han fick feber idag men han är lika envis som jag... Men nu lät det som att han faktiskt skulle ligga imorgon.. Både han & Agnes har fått HÖG feber vilket jag slapp...

      Bara vi & främst Anders är friska till hans Thailandsresa!

      Radera
    2. Fy fan. RS skrämmer skiten ur mig. Hua! Den här vintern alltså.

      Radera