onsdag 12 december 2012

Det går trögt...

Jag hittar inte julkänslan. Det är snöigt, adventsstjärnor överallt, mina barn sjunger glatt "hejsan hoppsan fallerallera!  när julen kommer ska varenda unge vara glad..", ljusstakarna lyser i fönstret & det är bara halva kalenderljuset kvar... Men jag är bara tom... Inte ens en enda klapp till barnen eller mannen är köpta.

Så jag gör som jag gjort i en vecka nu. Gråter en skvätt, tar mig själv i kragen och tänker positivt & realistiskt! 

Idag ska jag iaf ge mig på att baka lussebullar & så ska tjejerna få hjälpa till med pepparkaksbaket! Finns massa mer "To do´s" men det får vänta helt enkelt..


6 kommentarer:

  1. Heja, heja, du är jätteduktig som fixar vardagen på egen hand! Beundrar dig! Hoppas att du snart finner julkänslan. Kram från en annan Lina :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Inatt kom mannen hem så nu ä jag inte ensam skeppare förän på måndag igen! Sköööönt!!

      Radera
  2. Jag håller med ovanstående. DU är BEUNDRANSVÄRD som fixar ihop vardagen på egen hand, och det är mycket som ska klaffa.
    Jag känner lite som du just nu, känner mig lite tom, är såå mycket som ska fixas på jobbet inför jul och det är ett allmänt kaos i hjärnan för tillfället. Samtidigt är det så mycket man vill göra hemma, men det orkas helt enkelt inte med, man får prioritera och ibland prioritera bort det man tycker mest om...
    Men det kommer bli bättre och lättare, så vi ger varandra en cyberkraaaaaaaaam. Ha en underbar dag fina Lina.

    SvaraRadera
  3. Va snälla ni är!! :-D Tog mig i kragen igår & fixade massa saker som jag ville göra som julkort & så klickade jag hem lite julklappar! Älskar E-handel! Så nu känns måste-ryggsäcken lättare.

    SvaraRadera
  4. Javisst är nätshopping oslagbar! :)

    SvaraRadera