onsdag 10 augusti 2011

Början på något nytt??

Några därute vet redan, andra inte!!

Vi har legat lågt med att berätta så att det inte blir som sist vi skulle...! Då blev det finanskris & pannkaka. Men i våras drog vi igång ett nytt steg i vårt liv, nu är vi näääära och vi har bestämt oss för att hoppa & testa om det går vägen att sälja trots "Börs-kris". Och i bästa fall går försäljningen bra och vi hoppa rakt ut i Östersjön & ett helt nytt liv (eller rätt mycket som nu men i ett nytt boende, jobbsökande & på en Ö)!!

Idag har Anders lagt nytt golv i "kontoret", jag har börjat rensa, planera & plocka undan och ikväll har vi gått runt här i huset i 1½timme & skrivit upp "to do" "to plocka bort" "to sälja" & "to pimpa" rum för rum. Inget får lämnas åt slumpen & fyyyy f*n va massa saker vi har. Det blir Tradera, Blocket & bakluckeloppis för hela slanten närmaste veckorna.

Om 1½ vecka kommer mäklaren (asskön & proffsig snubbe) och i släptåget har han en fotograf, då ska här vara tiptop!! Det här kommer bli så spännande, sentimentalt, skit läskigt, roligt, sorgligt & alldeles underbart!!!

I hela vårt liv tillsammans har vi alltid i våra samtal om framtiden & drömmar slutat i ett hus på Gotland (min man:s "hemland"). För vår och för barnens skull. Jag är en lantis, han är en lantis, vi har massa vänner m barn i våra barns ålder där ner & VARFÖR INTE?? Jag vet att jag kommer sakna ihjäl mig efter min syster, Anders syskon, kusinerna & dom få nyfunna vänner vi har. Men det bästa är att banden till alla är så starka att jag vet att vi inte kommer tappa kontakten. Visst vi kanske inte ses lika ofta men: -Hey.. Vem vill inte känna någon m hus på Gotland?? ;-D



Är det någon som inte förstått vad jag pratar om??



Vi ska sälja vårt hus & flytta till Gotland!!



Och Guuuud va skönt att äntligen vara så nära DET att det är dags att vara offentlig med det!! Alla som känner mig vet att jag typ spricker om jag inte får "prata" om ALLT! Öppen som en bok!! På gott & ont. :-D (ett UNDER att jag ens lyckades knipa om smygbröllopet & graviditeter avslöjar jag typ dagen efter testet)



Antingen blir det tvärstopp på våra planer redan vid budgivningen (dvs inga bud) eller så blir det en resa utan dess like!! Men va fasen vi måste ju iaf försöka leva vår dröm! Följ med på den här resan!!

5 kommentarer:

  1. HEJA!!!!!!!!!!!!!!
    Jag vet precis hur du tänker!
    Kör på=)
    K R A M

    SvaraRadera
  2. Åh vad spännande! Och roligt! Det här kan nog bli hur bra som helst! Vi har nog också tänkt tanken någon gång men jag kan aldrig lämna Stockholm så vi nöjer oss nog med att bygga ett eget hus på Gotland (på pappas tomt) i framtiden. Jag ska i alla fall hålla tummarna hårt för att försäljningen går bra! Ska bli kul att följa flytten i bloggen!

    SvaraRadera
  3. Åh vad spännande! Håller tummarna! Spännande att se fortsättningen!! Lycka till!

    SvaraRadera
  4. Vi stöttar er i ert Gottlandsprojekt och ser fram emot fler besök på denna fina ö./Mamma o Pappa

    SvaraRadera
  5. Usch vad jag är dålig på att läsa och kommentera bloggar nuförtiden, men ååh så spännande det här var då!! vad roligt för er! Ska bli jättespännade att följa er på resan via bloggen och jag håller verkligen tummarna för att allt går smidigt!
    Vart någonstans blir det? Vi håller till i Västerhejde när vi är där och jag börjar känna mig ganska orienterad på ön nu efter mina 5.5 år av sommarbesök. Vi ska ner igen i september på dop och Vera döptes därnere.

    Stort grattis till er och lycka lycka till! =D

    SvaraRadera