torsdag 20 september 2018

sista timmarna & hemresan!

När jag vaknade gick jag till Wholefoods o köpte lite frukost till familjen..

Sen drog jag o tjejerna för att handla lite mer godis innan avfärd!!

Till vår STORA lycka hittade vi dess små men så goda klubbor som tjejerna fick på en restaurang i veckan! 
16 olika smaker. Och 200st klubbor i en påse för typ 100kr.. 
Ångrar att jag inte köpte 2 påsar! 

Sen packade vi ihop, bytte till hemresekläder och checkade ut!
Alltså detta hotellet..
 Vill inte bo någon annanstans när jag kommer tillbaka! 

Så hängde vi i loungen tills vår shuttle-bil kom. 
Vi lämnade vid 11:30 då det va den tiden som gällde när vi bokade o betalade med vårt "NYC-sightseeing pass"..  Vi utnyttjade 9 av 10 "attraktioner". Och som exempel kostade shuttlen oss då 600kr ist för 1200kr.  passen kostade oss 4800kr totalt! 
Väl spenderade pengar alltså! 
Vi va först på bilen och sen åkte vi downtown o plockade upp 2 sällskap till.

Väl ute på Newark vägde vi bagaget. Klarade det denna gången också.  Checkade in o lämnade av bagaget..

Gick o åt på Wendy´s innan säkerhetskontrollen...

Sen hade vi 3h att slå ihjäl! 
Newark är en rätt tråkig flygplats. Speciellt när man passerat säkerhets kontrollen.
Gick runt o kollade, spelade candycrush, kikade i Taxfree´n o laddade för flygresan hem...

Jag hittade "Saltwater Taffy"... 
Ni som sett "Vänner" förstår det roliga!
Dom va faktiskt rätt goda!! 

Tog 2st 5mg 1,5h innan det va dags med förhoppning att kunna sova endel..

Sen va det dags för boarding! 
Hemresan gick galant. Jag sov till o från & Astrid oxå. 
Men vi hade lite "stökigt" folk bakom oss.  Anders & Agnes va vakna hela resan! 

Väl på Arlanda flöt allt på smidigt.. 
Vi hade dock glömt vilken parkering vi ställt oss på o hoppade på fel buss!! 
Som tur va hade buss-chaffören lite extra tid o körde oss till rätt hållplats även om det va utanför hans rutt.

Vi hann med 11 båten. 

Familjen slocknade snart i hytten. 

Jag tänkte att jag skulle hålla mig vaken men det gick inte.

Har aldrig sovit så gott i domdär vedervärdiga hytt-sofforna! 

Väl hemma drog jag igång o packade upp ALLA väskor o sorterade tvätten.. 

Liiite skönt att vara hemma men ändå inte alls.

Det är helt knäppt vilka känslor jag har för den där staden. Känner att jag framstår som helt besatt & insnöad!

 Och så är det väl...

När man hittar den där platsen som man älskar att semestra på.. Endel åker till Thailand år efter år... NYC är mitt Thailand! 

 Har nu insett & accepterat att vi har ett seriöst distans-förhållande jag & New York! 
Är fortf inte klar med dendär staden o det tog några dagar att bearbeta deppen efter att vi kommit hem!

Och när Anders flera gånger sa "Nästa gång...." redan i Shuttle-bilen ut mot Newark så förstod jag att vi är 2 som älskar den staden & att vi kommer tillbaka...

Nu är det bara ett inlägg kvar på denhär följetongen.. 
Tänkte göra typ en summering av resan med bästa, sämsta, tips, to do & dont´s mm mm 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar