tisdag 18 september 2018

New York! Dag 5 & 6..

SÖNDAG! 

Dags för "GreenFlea Market" på Upper Westside. 

Vi va där när dom öppnade och jag märkte att en massa folk sprang åt ett håll så jag tog rygg på dom i rask takt m Agnes på släp.  Det visade sig vara ett bra drag. Det va ett bord med en stor klädhög som lockade tydligen så jag högg in och plockade åt mig massa fina kläder, lastade på Agnes o gick till sidan o provade. Då dom fyllde på hela tiden så återkom jag 2 gånger till efter att kollat in resten av borden.

Tillslut blev det detta för ynka 280kr.

Ett par mjuka o sköna Levis, en fin klänning & så dom där hängsleshortsen som jag typ levde i resten av resan.. Hade inte riktigt packat för tropisk hetta & dendär svarta Jeans-kjolen jag trodde att jag skulle hitta direkt va slut på hela Manhattan!

Anders & barnen gick i förväg till Naturhistoriska som ligger ett kvarter ifrån.

Jag strosade o rotade ett varv till men sen höll jag på att avlida av värmen och hittade en Mexikansk-restaurang precis bredvid och slank in för att svalka mig med en öl o deras AC..


Funderade på om jag skulle återvända en vända till till detdär klädbordet eller joina familjen.. Det va väldigt mysigt att vara ensam en stund, njöt av det o drack ölen sakta men..

Lotten föll på familjen!

Hittade en glad familj o 2 barn som pratade i mun på varann om att dom sett "Dum-dum" (den stora sten statyn som pratar) från filmen "En natt på Museet"..

 Sjukt stort det där museumet..
Barnen & Anders hade gått igenom typ hälften på 1,5-2h..

Nere i stora salen med havsdjur dukades det för bröllop!!

Sen åt vi lunch där. Hur smidigt o smart koncept som helst. Ett FoodCourt med massa olika stationer med pizza, nuggets, pommes mm och så fanns det en kantin typ där man kunde plocka varm mat eller sallad o betala för vikten av mat.

Sen va vi klara och valde att åka hem o köra Godis-challenge som inte blev av på lördagen..

Två glada tjejer på väg hem med tunnelbanan som börjat vänja sig vid tempot, pulsen & city-semester. Det va nu det vände o blev lite mindre syskonbråk.. 

På kvällen hamnade vi hos "tysken" vägg i vägg igen. 

Barnen hade med sig Ipad o godis till efter maten..

Vi åt massa gooood tysk korv!


Sen va det godnatt!

MÅNDAG! 

"LABOR DAY"!!!
Överallt stod det att mycket skulle vara stängt... Men det gällde inte på Manhattan..

Vi va nu halvvägs genom vistelsen och kände att vi hade koll på reskassan och hur mycket som gick på mat o dyl/dag. Och med inköpta NYC FLEX pass så hade vi alla turistgrejer betalda.
Så vi tänkte att denna dagen skulle vi "Shoppa tills vi droppa"..

Det gick väl sådär för mig o Anders.. Jag kom hem med 2 doftljus..

Men barnen hittade en heldel iaf.
Det va såååå sjukt varmt, fuktigt och galet mycket folk på stan.

Så vid 14-15 tiden åkte jag o barnen till hotellet o Anders fick dra iväg på egen hand.
Sen byttes vi av och jag gick ner i SOHO..

Gick inte bättre då. Kom hem med en tröja.. Och "take away" middag (från favvo Nudel-stället igen) till familjen.

Sen somnade vi vid 21.


PS: Jo det är som på film i New York.. 

Det ryker ur rör & gatubrunnar på gatan!  Ds



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar