söndag 10 februari 2019

Skön helg!

Anders är hemma igen efter 4 sthlm-veckor i rad. 
Inte sammanhängande iofs utan han har varit hemma på helgerna men det blir så intensivt dom 2-3 dagarna han är hemma. 
Nu dröjer det ett bra tag innan han åker igen.
Det känns HELT fantastiskt och lite overkligt! 

I fredags efter jobbet blev vi spontant inbjudna på middag hos vänner. 
Det va sååå mysigt, enkelt o trevligt.  
Älskar spontana enkla middagar. 
Måste bli bättre på att bjuda in jag också.  
Det är inte så svårt egentligen. Mest jag som ställer för höga krav på mig själv så jag inte orkar hela vägen. Måste jobba på det.
Hemma igen tittade/spelade vi "på Spåret" lite i efterhand..

Lördagen startade i slowmotion.. 
Frukost i sängen till Nyhetsmorgon. Planen va slapp hemma-dag.. 
Men så föreslog barnen att vi skulle åka till Visby och på 30min va vi klara & påväg. 
Lunch på Ching-chong (ungarna frossade i sushi), lite shopping & sen köpte vi lördagsgodis o middag och åkte hem och ladda för mello. 
Dukade upp ett gigantiskt smörgåsbord..

2:a deltävlingen va ett skämt. Inget mer att säga om det...
Sen kollade jag på QX-galan & efter den såg vi slutet på fantastiska "Smala Sussie".. Somnade gott o sov i 9h även denna natten.. 

Idag blev det en slapp hemma-dag! 

Jag o Anders har turats om att starta maskiner och hänga tvätten, Anders fixade lunch & sen har vi kollat 2 filmer.  Netflix dokumentären om "Fyre festivalen" & "Bird box".. Väl spenderade timmar i soffan under en filt enligt mig.. 
Barnen har mest hängt uppe på sina rum.
Sååå himla skönt att bara vara hemma, slappa, vara tillsammans o såsa runt.

Men vid 16 va det iofs jag som hoppade i duschen & vid 17:30 hämtade jag upp 3 vänner för BIO på Hemsegården. Vi såg "A star is Born". Helt ok film lite seg på mitten men sååååå impad av Lady Gaga hon är ett geni md så många sidor! 

Fin avslutning på skön helg! 

Nu är jag hyfsat omladdad. 
Och det behövs nog för att orka med resten av Februari.. För FY f*n va det är grått, kallt & regnigt. Och barnen är halvkrassliga mest hela tiden. 
Jag brukar trivas rätt bra m Januari & februari. Men inte i år..  Fryser heeela tiden & längtar faktiskt till våren nu. För kan det inte vara riktig vinter m 3-4 minus o snö så vill inte jag vara med. 50 nyanser av grått, slask, lera & regn är inte så mysigt om man inte ligger under en filt i soffan.  Så det är där ni hittar mig fram till solen börja värma & snödropparna kikar upp. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar