måndag 27 januari 2020

Fin helg & omladdad inför "Ensam-vecka"!


Vilken härlig ledig helg vi haft! 

I Lördags kväll va jag & Anders på lite "galej" här i Stånga efter ännu en slö & slapp hemma-lördag. 
Trevlig kväll! 
Härligt när det händer något här i Stånga!

Våra barn va hemma själva i 3h o hade det oxå mysigt m film. 
Känns iaf okej att lämna dom ensamma kvällstid när vi bara är 300m bort. 

Senaste 3-4 helgerna har vi bara varit hemma o gjort typ ingenting. 
Såsat runt i mysbrallor o bara slappat..
Har varit så skönt o välbehövligt.

Men i söndags kände vi att det va dags att bryta den traditionen & lämna huset. 
Så vid lunch åkte vi iväg på en liten utflykt. 

Inte mycket öppet här nere på södra delarna av ön under helgerna i Januari.
Men Ardrebo kan man lita på! 
Fantastisk rostbiff-macka m senapskräm till lunch.

Sen åkte vi till Ljugarn o Raukarna vid Folhammar.


Promenerade på stranden.
Hittade till "labyrinterna" som Astrid ville visa.

 Kallt men mysigt! 


Efter det blev det en värmande fika på Espegards Cafe. 
Mysiga timmar m familjen! 

Sen vankades det årsmöte med Juntan! 
Alla 15 tjejerna va där o det va så kul att träffas, fika o snacka i 2h.

Väl hemma igen landade jag i soffan m mannen o kollade film m paus för en "vad finns i kylskåpet-middag". Blev Pasta m mozzarella o tomatsallad och sen ännu mer film. 
Fin Söndag, helt enkelt! 

Idag är jag pigg, glad & omladdad.
Och det är bra, för imorgon åker Anders till fastlandet för att jobba och han kommer inte hem till ön förän om 13 dar. 
Fast vi 2 ses redan om 11dar på fredag nästa vecka i STOCKHOLM.

Jag åker morgon båten upp den 7:e och ska hänga m min syster på stan hela fredags-eftermiddagen. 
TOKLÄNGTAR efter en helg i Sthlm o att träffa syster som jag inte sett sen i Augusti.

Sen checkar jag o Anders in på hotell och dagen efter byter vi hotell och så Joinar resten av "Whiskey-klubben" för en kväll med god mat, Magnus Uggla på Göta lejon & högst troligt en sen natt! 

En härlig morot att ha inför 1,5 "ensamvecka"! 
Har så mycket "Stockholms-längt" o behov av lite "storstads-puls"! 
Länge sen sist! 
Men ser oxå fram emot 1:a deltävlingen & Mello-kväll m döttrarna på Lördag! 
Jag & Astrid har redan "satt menyn". Grönsaker m dipp & chark/ost bricka! 

Det blir en bra vecka! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar