tisdag 4 februari 2020

Målbilder...

Jag målar gärna upp "målbilder" & älskar att längta efter dom där speciella upplevelserna i livet!

Även om jag verkligen ÄLSKAR det enkla vardagliga livet med jobb, barn & familjeliv här på landet och att BARA vara hemma och allt "rullar på"... 
MEN så behöver jag få lite "Storstads-puls" och att få resa & uppleva annat mellan varven. Nu är det över 4 månader sen jag lämnade ön och snart 1 år sen jag va i Sthlm (då bara på en snabb-visit).. 
Och nu är Sthlms-cravingen brutal! 

Har även flera fina målbilder framöver... 

Men den närmsta är den efterlängtade helgen som kommer. 

Målbild: Åka m 7:15 båten till Nynäs.. Anlända m båtbussen till  Sthlm-Central vid fredag lunch, låsa in väskan & möta upp min lillasyster som jag inte träffat sen i Augusti. Äta RAMEN  till lunch (spanat in ett bra ställe). Sen ska vi 2 hänga i Sthlm hela eftermiddagen! Sen möter jag upp mannen som jag inte träffat på 11 dagar & checkar in på hotell. Dagen efter joinar ett fint gäng vänner & till lördags-kvällen vankas det Middag & sen Magnus Uggla på Göta Lejon och känner jag gänget rätt blir natten därefter sen och fantastisk! 

Alltså det här med Ramen!  Jag är ju lite av en matnörd. Men jag har pinsamt nog aldrig ätit Ramen (Googla det!!) men då jag följer Matgeek på Youtube flitigt så har jag sett honom frossa i Ramen både i provköket, i Sthlm & i Japan! 
Funderat på att göra själv men vill äta en "RIKTIG" först för att få en aning. Ska bli spännande att äntligen få äta det!  Och att sen kunna laborera själv hemma.
 / Matnörden Lina

Snart är dom här nästan 2 veckor långa "ensamveckorna" över. Det har iofs gått galant! Tänker inte klaga alls. Ungarna har varit fantastiska! 
Men nu det ska bli skönt att helt stänga av o släppa mamma-ansvaret i 3dar & att får hänga med dendär mannen & goda vänner! 

Imorgon är jag ledig och då ska jag tvätta & packa och självklart slappa! 

Men först en god natt sömn! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar