måndag 2 maj 2022

Fina & festliga dagar och roliga utmaningar!


Haft en helt strålande fin vecka! 

Mina föräldrar har varit här.
Alltid lika mysigt när dom kommer hit. Det tycker både vi & barnen. 
Dom har som alltid gjort UNDERVERK genom att hänga med barnen, laga mat & fixa det vi inte själva hunnit/orkat ta itu med.

GULD VÄRT!
Pallkragarna har pappa målat med tjärolja så nu är det bara för mig att måla dom sista och lägga i markduk & fylla med jord & börja odla. 

Och det snarast...
För här inne svämmar det nästan över med tomater, astrar, praktvädd, solrosor mm mm.

Kan inte sägas nog hur tacksam jag är över att dom återigen kom och hjälpte till...

Utan deras hjälp vet jag inte om jag hade orkat/hunnit med odlingarna i år!

Och som bonus...
I fredags efter jobbet rymde jag & Anders till stan för en helkväll/natt med goda vänner medans "mapa" hängde hemma med barnen.

Kvällen började med buffé, bubbel och förhäng för att sen traska ner till Wisby strand & Sven-Ingvars. 
Väldigt spontant val men sååå härligt o fint med grym live-musik! 

Vi va nog yngst i huset! 

Sen mellanlandade vi i vänners lägenhet med go-drink, skönt häng, massa prat o goda ostar.


Och kanske en liten sur!
Vid midnatt drog vi vidare till Surfers för ännu mer goda drinkar & dans!
Och så hamnade vi tillslut på Munken.

Helt ärligt så va vi nog äldst där som motsats till Sven-Ingvars.... 
Det blev extra uppenbart när vi stötte på våra vänners fina dotter på dansgolvet!
Men kul va det! 
Och jag fick DANSA som jag längtat efter!

Nya jobbet då? 

Jo det rullar på, det är sjukt spännande, liiite läskigt ibland men jag lyckas lösa "läskigheterna" och jag lär mig nya saker varje dag! 

Igår söndag hade vi smygöppning på nya banan!

Sååå himla härligt & roligt att äntligen få träffa våra gäster på riktigt! 

Jag gick till jobbet vid 8 igår morse och swooosh så va klockan 15!

Och så  är det faktiskt varje dag! 
Dagarna går så sjukt snabbt, är lärorika, lite utmanande & väldigt roliga.
Har tack gode gud det bästa gänget av kollegor på jobbet som hjälper mig när jag stöter på frågetecken! 

Snart 2 månader sen jag gjorde detdär vågade "hoppet" och jag ångrar det inte en sekund även om det är svårt och lite läskigt ibland. 

Det är det som är det roliga i livet. 
Att våga hoppa, lära sig nytt & utmana sig själv! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar