måndag 19 juli 2010

Igår: Loppis & Fisksoppa

Jag, Maja & Joel drog iväg på en riktig loppis-tur igår. Lämnade barnen hemma med Mormor&morfar. Vi stannade vid varje loppis skylt vi såg. Bestämda mål va "Löppis" i Väjen & Jilles Antik&loppis i Munkedal.

Blev några riktigt bra fynd. Bla: en gammal skötväska i röd manchester m typ "duffelknäppning" (snöat in på 80-90tals skötväskor), blommiga mjuka flanell-lakan till barnen & fina retro engångsdukar.


Sen hittade jag oxå dom här 2 underbara blommiga Yllefiltarna (60kr/st) som ska bli överkast i tjejernas rum (först en sväng om kemtvätten bara), En jätte fin & skön "DAY Birger et mikkelsen" Tunika för 40kr !! & 4 st djupa skåla i samma servis som vi har hemma fast vi har gröna men jag gillade den blåa färgen.



Påvägen hem stannade vi på sibylla & "Oh my good" va mycket godare det är än Mc Donalds. För det första är maten VARM och inte ljummen. Min nya plan är att i den mån det går undvika Mc Donalds (förutom för kaffe då..) och försöka leta upp Sibylla istället. Sen är det ju så sant att Mc Donalds är mycket smidigare. Ligger ofta nära vägen, har bra skötrum & är barnvänligt. Men vad vet jag, Sibylla längs vägarna är kanske minst lika bra.
När vi kom hem gjorde mamma underbar fisksoppa & så skålade vi i rosa Champagne och hade "sista kvällen med gänget" med Ronnie & Inger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar