onsdag 8 december 2021

Hej Bloggen...

 Long time... 

Här kommer ett helt spontan "dagens svammel" (som förr i tiden) för att blåsa lite liv i min 3:e bäbis. dvs Bloggen. Mest för att 2 av mina fina kollegor peppat mig. 

Bästa & coolaste Vilma & Indira! 

Jag har tänkt "göra slut".. MEN  det tar lixom emot. Det får vara som det är. Och inläggen kommer när dom kommer.

Idag va min "Lediga Onsdag"...  


Men jag har inte ens haft min heliga "stund" i soffan framför en varm brasa &  Nyhetsmorgon o slö-surfning. Som oftast bruka pågå fram till 12-13 tiden.. ;-) 

 Utan jag har kört på som en helt galen "maskin", hela dagen!

Förvånad själv faktiskt.. 

Började med möte på dotterns skola vid 8:30. Väl hemma vid 9:20 så hämtade jag lite paket med julklappar & slog in dom. 

Sen tänkte jag att jag skulle tända en brasa & landa i soffan.... 

MEN så började jag istället att systematiskt bära in låda efter låda med graj jag fått skänkt till Loppisen (va typ PROPPFULLT där ute & jag vet att det kommer mer) så det va tvunget att börja sorterade allt i behålla, skänka & slänga lådor. Och återigen bära ut dom lådorna det som ska säljas. 10 lådor blev 5.

När man hämtar/tar ALLT som folk skänker som TACK så är det lite (massa) jobb med sortering men jag tycker att det är sååå kul att sortera ur och handplocka det jag tror/vet att mina kunder vill ha. Lite som att gå på loppis hemma men inte för sig själv utan för andra. Att öppna lådor som man inte vet vad dom innehåller är lite som en skattjakt.. Men jag får inte behålla sakerna utan jag får ist se glädjen när mina kunder hittar dom.. Svårt att förklara den känslan! Bara loppis-nördar som förstår tror jag. 

Och har därför oxå kört 2 varv med massa fint till Kupan på Hemse idag. 

Som jag längtar till att öppna loppisen i vår igen. 

Under dagen har det även doftat ljuvligt av Apelsin i köket då jag köpt billiga nät med apelsiner på ICA som jag skurit tunt och torkar i ugnen för att göra en julig girlang att hänga i köket till julen. 

ÄLSKAR när jag får sådan här HELT GALEN ENERGI! 

Jag har iofs ofta rätt mycket energi men det är inte jätte jätte ofta jag "spårar totalt" men idag va en sådan dag och jag har hunnit med sååå mycket "surdegar" & to do´s. 

Sen att detta blev kvällens middag.....

Potatisbullar & bacon! 

Men familjen va nöjd! 

Kanske att jag nu kommer fortsätta uppdatera här såhär. Eller inte. 

Vi får se.

Men jag har iaf lovat er ett inlägg om utbyggnaden från start till klart.

Det kommer när det kommer. 

Lite kul va det ändå att hälsa på Bloggen.


Ta hand om er där ute! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar