torsdag 13 januari 2022

Typ en helt vanlig Torsdag...

 Vid 6 ringde klockan. 

Vid 6:42 släpade jag mig ur sängen. Inte världens morgonpiggaste ska jag erkänna. :-D 

Lämnade hemmet med en kopp kaffe vid 7:10. Ringde och såg till att barnen vaknat påväg till jobbet. Fick en lite avhyvling av tonåringen för att jag "tjatade" (efter ett samtal) .....

 Började jobba kl 8.

Varit en fin arbetsdag. 

MOTTO: Har man skrattat så det kommit tårar har det varit en bra dag! 

Vid EM-fikan fick jag sms om att jag kunde boka 3:e sprutan så jag loggade in direkt & bokade! 

2 dar efter vår yngsta får sin 2:a spruta får jag min 3:e, typ på dagen 5mån efter 2:a dosen. 

Det känns bra.  

Nu är det bara att hålla i, hålla avstånd & tvätta händerna. Kan inte riktigt fatta hur vi klarat oss undan smittan under snart 2 år.. 

Precis som i hela landet har vi galen smittspridning här på Gotland. 

När jag slutat och gick & handlade så frågade jag helt spontant en stamkund... 

"Vad ska jag laga för middag ikväll?". 

Han svarade en god Carbonara... 

Så det fick det bli.

Det är så konstigt: Frågar en kund mig om middagstips så har jag massa ideér men när jag själv ställer mig samma frågan så är jag helt blank. 

När Carbonaran va klar hade jag 4 äggvitor kvar.. 

Av äggvitor kan man göra maränger, det är gott. 

Så det gjorde jag! 

Sega & goda med lite mörk choklad i.. Borde dock haft i mer choklad men det va det vi hade hemma. Samtidigt kollade jag på Antikrundan på SVT Play.

Nu torkar dom i ugnen & jag ska jag bara vänta på att diskmaskinen är klar och sen tömma och fylla den igen samt mala kaffebönor & ladda kaffebryggaren till imorgon bitti.

Typ en helt vanlig fin kväll i "mitt" kök, precis som jag vill ha den. 

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar