tisdag 8 november 2011

Nedräkning...

Sen någon vecka tillbaka har jag äntligen fattat att vi åker till Teneriffa om mindre än 1 månad. Resan bokades nämligen redan i Mars & då kändes det sååå fjärran, men nu är vi alltså där snart. Det är min pappa som bjuder med oss alla för att fira hans 60 års-dag. Hipp hipp!! :-D

Jag har lixom inte haft tid att tänka & längta förän nu... Varit sommar, semester & fullt upp hela hösten m husförsäljning & vardagsliv. Men nu när vi fixade passen förra veckan gick det upp för mig hur nära det är.. Tror vi alla 8 kommer njuuuta av denna pausen!! Underbarast av allt blir det om vi lyckas få sålt huset innan avresan, men det är inget jag vågar hoppas på just nu.

Så nu har rese-förberedelserna dragit igång. Igår hittade jag 2 tunna härliga långklänningar på Åhlens som jag kan gissa kommer bli min uniform den veckan.. En svart & en syrenlila. Har packat fram ungarnas sommarkläder & spanat in vad vi egentligen bokade. Blev glad över att vi bokat 1 sulky till Astrid & så tar vi med den andra sulkyn oxå så har vi till båda. Spanat lite på taxfree & såklart oxå gogglat på planet & kollat in på TUI nordic där man kan se hur det ser ut inne i planet. Tänkte häromdagen att jag nog kanske ska testa att flyga utan Sobril men har nu tagit mitt förnuft till fånga, men kanske att jag kan vänta m tabletterna till avresedagen (note to self: "testa" tabletterna någon kväll innan jag åker då jag inte gillar att ta starka tabletter heller *ryyys*) . En lätt släng av flygfobi... ;-D Ska nog se till att vara ledig från jobbet dagen innan avresa inser jag nu för jag kommer nog vara bra nervös. (innan Thailands-resan 2008 åt jag tabletter i 2 dagar innan & försökte avboka resan tills jag tillslut fick starkare tabletter). Till familjen: Jag lovar att inte ställa till något drama denna gången, jag lovar!!!
Åhhhhh!! Pirr i magen!! Längtar ihjäl mig... Det ska bli så himla kul att resa med hela min familj. Mamma, pappa, syster Maja, hennes fästman (hi hi hi hi ) Joel & så då vi 4:a!! Och väldigt kul att resa m barnen. Agnes har rest långt innan men va så liten att hon inte minns. Men hon har flugit inrikes efter det bla förra sommaren m Anders & Joel då tyckte det va jätte spännande. Astrid kör premiär på alla punkter. Ska bli spännande & se vad hon säger. Jag kommer iaf vara luuuugn & avslappnad! ;-D




Kommer bli en underbar vecka!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar