tisdag 15 november 2011

VAB & kul paket...

Igår bokade jag en tid på lättakuten till Agnes. Hon har i en veckas tid haft ett sår på handen som väääägrat läka & i helgen har det varit varigt & blodigt. Idag hade det iofs börjat torka ihop lite men vi gick ändå. Tur va det.. Visade sig att det va stafylokocker... Dvs inget dagis förän det läkt!! Hade faktiskt ingen aning om att det kunde va så.. Man lär sig något nytt varje dag. Agnes är glad och njuter över att få vara hemma ensam. Blir lite stökigt för jag ska till Tandläkaren vid lunch men det får lösa sig genom att Anders lunchar hemma. Varför tandläkaren då? JO! tanden som rotfylldes i sommras har spruckit... KUL!! Vet att det antagligen är mitt fel oxå. Måste skaffa bettskena snart för jag gnisslar & biter ihop så när jag sover att lagningarna pajjar .. PERFEKT såhär innan semester & jul!!



Och i Torsdags kom ett paket!! Idag fick jag äntligen hämta ut det efter strul m att mitt efternamn va felstavat (skickat till Lina Nylander) så posten fick inte lämna ut det.. Mailat i helgen & avsändaren hade ringt & lämnat rätt namn till posten.... Idag när jag kom stod det Wylander istället... Tjejen på posten gav upp & lämnade ut det.. :-D Rylander.. S. Hur svårt ska det va??



Men äntligen kom min kånken & min yllefilt.. Både glad & lite bitter. Detta är min "bonuslön" för året som gått. Säger inte mer än så om det där..


Det går väl inte sådär jätte bra nu... :-S Kan inte alla bara få vara friska, hela & pigga nu. Måste det alltid vara något, ALLTID!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar