lördag 19 november 2011

Våran lördag...

Åkte & storhandlade över lunch hela familjen.. Kaos m 2 vilda barn som börjar bli hungriga kan jag lova. Astrid är heeeelt rabiat. Vill bara springa själv... Skriker som en stucken gris såfort man tar i henne och gud förbjude...bär man henne så kastar hon sig skrikande fram & tillbaka. :-/ Och alla tittar...

Hur som helst. Detta va första gången på läääänge som vi känt lust, haft tid & ork att planera en veckas mat och åka o storhandla. Och jäklar va smart det är.. för 1100kr (minus ca 100 i rabattcheck) Fick vi 7 rätter + Lammstek ikväll & lite annat smått & gott. Önskar jag hade mer energi & tid att göra det oftare. Det är därför jag älskar Linas matkasse som fixar det där så vi slipper stressa ihjäl oss & få matågren över att vi lätt hamnar i mamma scan träsket. ;-D. Värt varenda öre enligt mig.

Ikväll blev det detta: vitlöksspäckad Lammstek (åkte in i ugnen vid 14 på låg temperatur ca 75 grader, färdig 3-4timmar senare) ugnsrostade grönsaker, sås & sallad m mixsallad på bla ruccola, rödlök, tomat, avocado, getost. Massa god olivolja, balsamico & salt&peppar. MUMS!!!




Nu hoppas jag mannen sövt Agnes snart.. Hoppas på ett parti alfapet innan "så mycket bättre"...


Hoppas ni alla får en trevlig lördagskväll!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar