onsdag 21 augusti 2013

Bockar av "to fix" lista & njuter på mitt sätt!!

Liiiite irriterad på pappas dator som inte riktigt vill göra som Blogger vill... Så nu när jag tänkt blogga ifatt & vara asflitig med inlägg under semstern så strular det mest....  *Morr* längtar efter min dator som kommer till helgen!

Igår åkte me, myself & I till Uddevalla. Såååå härligt! Precis som på Gotland är nu turistsäsongen nästan helt slut & det är hur lugnt som helst här. Gick en sväng på nybyggda fina IKEA Udevalla & sen in på Torp för att fixa grejer till STORA händelsen nästnästa helg!! Min lillasyster ska ju gifta sig. Så igår köpte jag kaffeservetter, spanade tårtfat, och lite annat till fixandet runtikring. Till mig köpte jag en BH, strumpbyxor m öppen tå & VATTENFAST mascara!

När jag kom hem framåt eftermiddagen så hittade jag och Astrid på lite skoj. Vi gick till stranden, kastade stenar, plockade björnbär på berget & åt upp dom direkt!

Efter tidig makrills middag tänkte vi göra ett försök att dra krabbtinorna. Men när vi kom ut på det öppna havet va vågorna stooora typ 2-3m och bröt på toppen. Inte läge att gå ut & ens försöka.. Jag älskar stora vågor & har (tyvärr) inte mycket respekt för havet så hade inte Astrid varit med skulle jag nog vågat ut.. Men härligt med en båttur & saltstänk i ansiktet! Astrid gillade det oxå, satt och sjöng hela vägen ut & in.

Kvällen tillbringade jag, pappa & Astrid i soffan med cola, chips & "Mammas pojkar"..

Solen skiner här men det blåser som sagt en hel del vilket gör det lite kallt. Men men det kunde varit värre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar