onsdag 21 augusti 2013

Utflykt idag också...

Imorse va det mulet & blåsigt så pappa föreslog en loppistur som jag utökade med besök på Nordby utanför Strömstad. Nordby är typ Norrmännens "Border shop" Där finns HM, Gina, Indiska mm mm och även Stoooora mataffärer, tobaksbutiker & gigantiska GODIS affärer. Jag åker dit för butiken Systrarna Grene & godisaffären.

Detta hittade jag på "Systrarna". Fina pom pom bollar, papper, ljus & påsar.
Astrid gick nuts i godisbutiken & jag hittade mina ÄLSKADE salta pingviner för 9,90kr/st. GALET billigt då dom brukar ligga mellam 35-40kr/st. Lösgodiset är inte direkt billigt 6.77kr/hg men för norrmännen är det gryyymt billigt!


Såklar blev det lite loppis oxå.

Fina delar från Syco i grönt 10kr/del, 2st väskor för 10kr/st, fruktknivar 20kr & keramiktavla 35kr.

När vi kom hem va solen tillbaka men det blåser fortf ca 13m/sek i byarna så nu ber jag till vädergudarna att det slutar blåsa för det kyler ner rätt bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar