lördag 24 augusti 2013

Loppis Lördag!!

Kl  7:30 ringde klockan. Klockan 8:10 lämnade jag Tegelstrand och körde mot Uddevalla. Tankade & handlade "Fett-frukost" påvägen mot PMU Loppisen!!! Ni som är loppisnördar vet pirret i magen & förväntningarna man bygger upp inför en sådandär loppis med Bra priser som bara har öppet 2ggr/vecka och folk som köar till. Ni kan oxå först det jävla antiklimax när jag kommer dit en timme innan dom öppnar & möts av ett A4 med texten "Lördagen 24/8 har vi STÄNGT"       Arrrrggghhh!!!!!

Kör bort till den andra butiken jag tänkt besöka som öppnar först om en timme...  Med Kaffe & CandyCrush fördriver jag den timmen.  Hos "Antikgubben" blev det efter lite beslutsångest en Finfin Tysk BAY vas märkt W-GERMANY 545-25 för lite mer än min "tyskvas-prisgräns" men då fick jag oxå en Ninnie keramiktavla med "påköpet". Då kändes det redan bättre! Skönt när handlarna prutar för jag är värdelös på det...
 
Efter lite ärenden på TORP köpcentrum for jag vidare till Väjern loppisen. Blev 3st "Pomona" tallrikar, en liten "snöboll" & en Sunflower. Till Astrid hittade jag en "rasmus på luffen" cd. Pomona tallrikarna är naggade men det passar mig bäst för jag skulle aldrig vågan använda dom om dom va i "mint condition"...
Sen begav jag mig mot Tanum. Körde förbi stora loppisen & besökte först "Garageloppisen" bortanför. Hittade en fin liten skål m kungsliljor & så hittade jag den UNDERBARA....


Vintage klänningen av Emilio Pucci!!!

Tyvärr passar den inte mig. Funderar på om det går att fixa hos en skräddare..Annars säljer jag den.. Men först får den nog hänga som ögongodis ett tag. Sååå vacker & så väl sydd. Vilket arbete!!!

En härlig dag med många fynd!
På Måndag har iaf PMU loppisen öppet! Då ska jag dit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar