tisdag 26 november 2013

Lite in... lite ut!

Igår startade dom julpynts-försäljningen på Kupan i Hemse. Jag va där när dom öppnade, om än gaaalet bedövad efter tandläkarbesök precis innan. Men jag va först in. Dock med minst en loppis-jägare i hälarna. Min proffsiga "kollega" kom strax efter! 

Skaplig nöjd. Hade dock hoppats på någon textilgoding... Älskar juldukar! Men dom flesta jag föll för va fläckade eller trasiga.  Men fungerande adventsljusstake & dom finfina fåglarna vägde upp. 
Mycket får stanna hos mig men lite går ut på Tradera ikväll & närmsta dagarna..
Va förbi idag också & fyndade en gammal kopia på Bushnel-kofta/jacka i rött & en härligt 70-tals åkpåse som förhoppningsvis kan täcka upp kostnaden för koftan... plus-minus-noll är alltid bra!

Så ikväll har jag lagt upp den & lite till på TRADERA..
För nu gäller det stenhårt att om saker kommer in i hemmet så går det ut annat!! 

Helst ska 1/3 av alla lådorna BORT & UT ur källaren inom 1år.

1 kommentar:

  1. WOW! Grattis - speciellt för fåglarna! Och flera stycken fick du tag i. Mina sitter alltid i toppen av granen och gissa vad jag är rädd om dem. Riktig nostalgi från barndomen :)

    SvaraRadera