fredag 1 augusti 2014

Semester!

I Onsdags åkte vi ett jättegäng till Rhodos i Grekland. Det är jag, Anders, barnen, Anders föräldrar, Syster & Anders Bror med fru & familj. Anledningen till resan är att fira svärmor som fyller 60år & Anders syster som fyller 30år.

Flygresan gick mycket bra. Jag tog tabletten ca 5 min innan vi gick ombord & visst va det nervigt i starten men jag & en manlig "flygvärdinna" hade ögonkontakt & tecknade åt varann hela starten. Allt kändes bra. Sen blev jag lite stor i truten & sa att jag skulle testa att vara vaken hela flighten......  15min senare sov jag som ett barn. :-D

Vi bor på ett All inclusive hotell (Mythos Beach Resort) vilket jag varit lite (läs mycket) skeptisk till men jag tar tillbaka ALLT jag tänkt & sagt om den saken. Kommer vara Anders föräldrar evigt tacksam för denna resan.

När vi kom hit fick vi alla ett armband som gör att vi får äta & dricka gratis överallt på området. Här finns ALLT man behöver inklusive en liten välfylld shop. Och tur är det för i denna värmen orkar man inte mycket mer än att bada, ligga i solstolen & läsa och dricka massor vatten och en & annan öl. Fruktansvärt hett i Grekland denna tiden på året. På området finns flera restauranger, barer & en stor matsal där det serveras frukost, lunch & middag. Massor av pooler & 100m bort ligger stranden.

Våra dagar såhär långt ser ut ungefär såhär. Vaknar vid 8-8:30 (barnen också härligt nog), dra sig lite, gå och äta frukost & lämna barnen på Mino-Klubben. Då får jag & Anders 2 härliga timmar bara för oss då vi gärna gått ner till stranden, jag läser en bok, vi badar i det härligt varma & salta havet, pratar & dricker vatten. Kvalitetstid delux!

Sen hämtar vi barnen vid 12, badar lite för att sen äta lunch på favorit restaurang närmas havet. Sen blir det lite mer bad eller siesta & paus hemma i skuggan innan det kl 14:30 är dags för oss båda att gå med barnen på simskola. Agnes är grym & Astrid förvånar också trots att hon bara är 4,5år.

Sen blir det poolhäng igen innan middagen. Det är där vi är nu men jag har rymt till hotellrummet för att slå mig ner i skuggan och skriva detta och vila mitt brända hårfäste, lätt brända ansikte och axlar. För även om man smörjer sig med 30 så tar solen ändå och när man bada såhär mycket sköljs det snabbt bort.

Här sitter jag just nu.
39grader i luften & i poolen där Anders o barnen befinner sig är det 29grader.

När jag kommer hem till Sverige med lite bättre internet ska jag bildbomba er och berätta mer om vår underbara Greklands semester!

Om några dagar ska vi hyra bil & se oss omkring. Lindos & Rhodos stad står på schemat. Men nu ska  jag joina gänget vid poolen, ta en jos, lite frukt & bada med barnen!