söndag 14 december 2014

Noll julkänsla & taskiga luftrör...

I Lördags började Astrids luftrör "strula" & till mitt förtret upptäckte jag att hennes inhalator va slut. Vid sådana här tillfällen suger det lite grann att bo på landsbygden där ingen vårdinrättning el apotek är öppet på helgerna. Så det va bara att åka 9mil t/r till Apoteket vid Maxi i stan.  

 I morse vaknade hon med feber och tokhosta & det hjälpte varken med inhalation, hostmedicin eller att gå ut i den svala luften. Så efter att hon hostat i 4h ringde jag änglarna på 1177... Hon den omtänksamma på andra sidan luren lyssnade på Astrids hosta & förstod min oro. Vi pratade lite mer & hon bokade en tid hos läkare vid 13.. Jag tackade för hjälpen & vi la på.. Jag stressade iväg till jobbet medans Anders packade in hostande Astrid i bilen och åkte till stan & Agnes följde med farmor hem.

Ikväll va Astrid lite slak, små varm & hostade sig till sömns. Stackarn har ont i magen & luftrören av att hosta hela tiden. 

Imorgon bitti åker Anders till Stockholm..... Jag bara MÅSTE jobba, det kommer STOR färskvaru-leverans inför julhandeln. Som tur va har vi bästa svärfar/farfar som tar Astrid imorgon. Guld värt!! 

Kommer bli en hektisk vecka med 2 tandläkarbesök med Agnes & ensam med 2 barn varav en nog kommer vara sjuk några dagar till. Men det är bara att ladda & köra. Känner mig ändå piggare & starkare än jag gjort i höst. 

Har en liten vision om att jag ska lägga in sill, pynta & julstäda oxå. Vi får se vad jag hinner. Det bästa av allt är att det blir ju jul ändå!! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar