tisdag 17 mars 2015

Är det solen....??



Är det solen måntro som trots att jag känner mig lite deppig ändå är så full av energi & ork..?

Bara det att jag i morse drog igång köttbulle-verkstad. Rullade, kokte & stekte köttbullar av 800gr blandfärs?? Det har inte hänt på typ 1,5-2 år!!

Hur som helst så gjorde jag det & med bra assistans av en engagerad & flitig Astrid. 

Vi blandade smeten, rullade & så sjuder jag köttbullarna efterhand innan jag steker dom..

När man sjuder köttbullarna innan stekning håller dom ihop bra & håller formen bättre. Och så får man en grym buljong att göra sås på sen. Kokade ner den lite bara efter att vi va färdiga. Kylde den & när jag skulle göra såsen så plockade jag bort fettkakan som blir, tog bara lite av den istf smör för att göra botten-redningen av.


Blev massa goda köttbullar, vi provsmakade nog 10st.. Sen skalade jag potatisen & la i vatten så allt va förberett till vi kom hem från ridskolan strax efter 17. Bara att sätta på potatisen, göra sås & sen göra potatismoset. 

Att se Agnes med hästarna glädjer mig så. Hon är så tillfreds, engagerad & lycklig. Idag hade dom lite balas-gympa på hästryggen & travade för 1.a gången. Sen att jag blir super allergisk är lite trist. En allergi tablett hjälpte inte så bra så nästa vecka testar jag 2st..


I Söndags va jag & såg filmen "50 shades of grey" med några vänner. Tyckte den va rätt bra & "snyggt" filmad. Hade inga direkta förväntningar då jag inte läst böckerna. Fick låna böckerna av en vän i höstas men lyckades inte fastna i dom trots att jag ändå lästa 50-60 sidor. Lämnade tillbaka dom olästa. Men nu efter att jag sett filmen tänkte jag göra ett försök till. För filmen som är baserad på 1:a boken slutade sååå abrupt & jag bara måste veta vad som händer.. Så gissar om jag blev glad när jag hittade bok 2 & 3 på Kupan idag för 10kr/st

Öppnade direkt & började läsa när vi kom hem..   


Är nog lite piggare för att jag nu börjar få lite vår-feeling efter denna långa gråa vintern.  Så tråkigt att det inte blev mer snö.. Men nu ska jag njuta av våren & en spännande sommar.
Och så mååååste jag säga lite A utan att säga B.. Bubblar nästan över av förväntan & längtan. Jag har fått endel spännande mail senaste veckan. Om det kan jag tyvärr inte berätta något mer än så just nu för det är inte helt klart. Hoppas kunna skriva mer om det närmare sommaren.  Om allt går i lås så kommer det bli en extra kul & spännande sommar. Hoppas!!


Imorgon vankas det jobb igen..

2 kommentarer:

  1. Men HUR spännande låter inte det då? Berättar mer närmare sommaren!!!??? Det är ju EVIGHETER dit.. ;D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hi hi hi !!! Det är jättespännande.. Det är därför jag råkade bubbla över lite.. Önskar jag kunde skriva mer nu. :-D

      Radera