onsdag 11 mars 2015

Teamwork & framtidsdrömmar...

När vi köpte detta huset visste vi att det nog skulle krävas en utbyggnad för att få plats för ett extra badrum/toalett (just nu finns bara 1 pyttelitet  på ovanvåningen)..

Det behövs också en större hall (just nu har vi 1kvm) med bättre förvaringsutrymmen... 
Ni kan ju ana att det är kö & kaos här när vi ska in & ut...



Båda två känner också att vi behöver ett större kök...
För att ha knappt en meter arbetsyta mellan vask & spis när man älskar att laga mat är inte optimalt. Och jag hatar överskåp! Och är den yttepyttiga diskmaskinen full så ser det ut såhär... Stökigt jag vet... Bjuder på den.

Den andra bänken rymmer micro, brödburk, skärmaskin & kaffebryggare m tillbehör... Och ligger inte bra till att använda som arbetsbänk ändå.

Visst, vi har ett finfint skafferi
...men det är lite litet för vår smak... Jag vill ha översikt, plats för alla maskiner, kokböcker & plats för återvinning av papper, kartong, plast mm


Just nu är insamlingen ett kaos. Saknar att ha öppen spis.. Och där baxar jag mig även in & sminkar mig varje morgon och trängs med mjölkpaket, glas & plast insamlingen. 

Det enda jag gillar med detta köket är egentligen bara det stora fönstret och det här över & underskåpet med rundade hörn..  

Dessa kommer sparas. 

Vi har bollat fram & tillbaka sen vi flyttade in, Anders har ritat, jag har ritat, vi har varit oense & sågat varandras idéer. Men häromdagen kom Anders med ett nytt förslag, jag ändrade lite & vi blev helt överens om hur vi vill ha det..

Rom byggdes inte på en dag det vet vi. Det kommer nog dröja minst 2år innan detta kommer verkställas. Och vi kommer säkert ändra endel på vägen. Men det är så vi gör när det blir perfekt!!

När vi flyttade in i huset i Åkersberga så va vi också missnöjda med köket som då låg i en korridor typ. Vi ritade, ändrade, tänkte om & tillslut efter 3år i huset så verkställde vi köket..

Vi flyttade köket 5m åt sidan, slog ner en vägg, byggd ett helt nytt IKEA kök, ett "walk in skafferi" med plats för insamling, kokböcker mm mm & det blev sååå himla bra, HELT perfekt. Det är det enda jag saknar från det huset faktiskt. Köket blev inte bredare än innan men så mycket bättre ändå.. Läs om vårt 1:a drömkök här.. 

Så himla skön känsla när vi tillsammans når fram till en bra & grymt snygg lösning & fungerande planering.. Nu behövs bara lite mer planering, finslipning & massa pengar... Längtar redan efter vårt DRÖMKÖK i vårt nya hem.. 

Längtar tills drömmarna & planerna blir verklighet... För jag & detta köket vi har nu är inte överens.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar