tisdag 5 april 2016

Hur ska jag få plats??

Så mycket frön, odlar-lust o "begränsat" med plats. Men efter förra året så vet jag att det inte finns tid & energi för mer odlings-yta. Det känns bara yttepyttigt nu med alla fröpåsar men kommer bli lagom mycket i sommar. Gäller bara att hålla det lagom/sort även om jag skulle vilja köra en pallkrage med varje sort... I helgen väntar jobbet med att gräva, gödsla, bygga nya pallkragar mm mm 
Nytt för i år är SPARRIS!! Ångrar att jag inte tog itu med det i fjol då det tar 2-3år innan man kan skörda. Men kom på det sent, hade ingen plats och dom går inte att flytta. Men nu har jag en plan & det är värt väntan. Har frösått endel men kommer köpa några plantor också. Ska bli spännande!

Fänkål är också en "nyhet". Testade för 2 år sen men det blev inte så bra. Gör om gör rätt på den! Likaså favoriten "flowers prouts". En öppen brysselkål. Ska bli spännande att se om det lyckas. Tycker kål är svårt..

Gör om gör rätt: Majs (blev små plantor o inga kolvar i fjol), pumpor (sniglarna tog dom) & så hoppas jag att övervintrade purjon från i fjol får fart o blir större än salladslök.. 

Favoriter i repris: Bindsalladen (sniglarna lät den va), gul&röd lök, potatis, koriander, dill, persilja mm mm mm  & så mina älskade bondbönor (i år en lila sort)

Ser fram emot en vår med bruna fingrar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar