tisdag 12 april 2016

Full av energi!!!

 Senaste dagarna har jag verkligen känt av att jag varit ensam med barnen i snart 7dar, trött, oinspirerad & lat. Igår fick Astrid dessutom feber... Dubbel suck! WHY NOW? Fullt upp på jobbet med liten ommöblering. Men men! Har inte haft så många vab-dagar detta året så det kändes inte så jobbigt att meddela chefen. Men ändå lite trist då det kom olägligt.

Vid 5:30 väckte en stekhet Astrid mig o ville att jag skulle följa med ner till soffan. Så där började jag min dag med "Nils Karlsson pyssling" och där kunde jag ha tillbringat dagen om det inte varit för att jag helt plötsligt vid 8 fick värsta energin & drog igång med att storstäda köket.... Fattar inte vad den kom ifrån..? Skurade luckor, skurade diskbänk, rengjorde bestickslådor, tvättade köksmattan (trasmatta i plast som jag körde i 30grader i maskin. Funkade finfint! ) mm mm Till ljudet av P3 dokumentären om "Norrmalmstorgs-dramat".. Mellan varven kollade jag till, kramade om & passade upp min feberheta lilla tjej i soffan. 


Sen fortsatte jag ner i hallen & källaren. Packade undan vinterkläder, packade ner halsdukar, mössor mm. Plockade undan o slängde massa skräp & plockade fram vårskorna..

Agnes kommentar när hon kom hem ikväll va... -OJ!! Va stort det ser ut här.. :-/ Säger ju rätt mycket hur belamrad hallen va med stora vinterkängor, vantar, mössor, jackor, overaller o grus.. Nu är gruset o alla tjocka kläder borta o den söta trasmattan i plast som fått vila under vintern är framme igen liksom mina converse.. NU ÄR DET VÅR!! 

Efter hallen fortsatte jag upp i vardagsrummet. Astrid förflyttade jag till våran säng o satte på en film till henne. Och så dammtorkade jag, plockade ihop filtarna, dammsög, tog bort lim (hoppla säger Astrid) från matbordet m T-röd, smorde in bord, trä-skåpet & sidebordet m fulgentin. Vilket mirakelmedel!!  Allt medan jag lyssnade på P3 dokumentär "HIV-skräcken".

Älskar P3 dokumentär.. Har lyssnar på flera av dom 2 & 3 gånger senaste åren.  

Imorgon ska jag fortsätta i sovrummet som jag började på efter vardagsrummet & sen barnens garderober & toaletten.. Och har jag extra energi kommer jag kanske ta itu med barnens rum som är KAOS!! 
  Astrid hade fortf feber nu när hon la sig så hon blir hemma med mig imorgon. Hoppas min energi är kvar imorgon. Det är ju såååå härligt när det är städat o fint här hemma. Och på Torsdag kommer min syster Maja, Joel & fina lilla Nancy!! Som jag längtar!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar