söndag 10 april 2016

Min dag: 2 toppar & en djuuuup dal!!

Morgonen började fin fint.. Vaknade av mig själv o somnade om lite till, bara för att jag kunde. Vaknade igen av att Astrid bökade på toan. Gick dit o hon hade haft ett ordentligt näsblod. Suck! Hoppas att det inte är starten på en förkylning (som det kan vara ibland) sen torkade vi blodspåren ner till köket och gjorde frukost medans jag lät sjusovaren Agnes få sovmorgon. 

Idag är det min & Anders 6-åriga bröllopsdag dvs "Sockerbröllop"..  
Överraskade honom med världens dyraste gelehallon (25kr) & fanta(25kr) + 90kr i sk "serviceavgift" på hans hotell i Sthlm där han befinner sig. Men vad gör man inte för att uppvakta sin fina man när han inte är här..  

Sen vaknade Agnes, på fel sida!! Total kris, gråt, tandgnissel, skrik, fula ord & dörr-smällar... Varför? För att Astrid typ tittade på/tilltalade henne & så bad jag henne byta trosor efter att hon satt på sig byxor..... När den stormen lagt sig gick vi ut.. 

När det närmade sig lunch va det Astrids tur att bli tvärtemot. Vi skulle gå o handla korv att grilla till lunch och hon bröt ihop för allt o lite till på vägen till affären. Väl i affären bråkades det om vem som skulle köra vagnen/att Astrid ville titta på tidningar själv (utan Agnes) Astrid va riktigt jävlig o knuffade på Agnes såfort hon fick chansen. Slutade med att jag med gråten i halsen äntligen fick betala o sen fick min chef hjälpa mig att hitta sur-Astrid som gömt sig i butiken.. Så himla pinsamt!!  Sen gnällde & tjafsade hon hela vägen hem också.  SUCK!! 

Jag va då beredd att gå in i soffan o dra en filt över mig och gråta en skvätt... Fan va det där syskon-bråkandet tär på mig. 

Räddningen blev att Agnes hittade deras kompis i Änget så vi grillade korv & sen lekte dom 3 tillsammans i 3h medans jag lyssnade på P3 dokumentär i lurarna o grävde ner rotskott som ska bli våran häck mot vägen. 

Mödosamt men så meditativt att gräva loss grästuvor, skaka av, köra bort dom till kaninen (hoppas det kan ta sig i Elsas bur så hon får gräs där inne), dela rotskotten & gräva ner dom. 

Detta kommer bli toppen bra! Lite insynsskydd & ljuddämpande mot vägen.   

Nu är jag lagom mör i kroppen. Barnen badar & jag har en fiskgratäng i ugnen.. Gissar att jag kommer ha träningsvärk imorgon. Men det är väl värt det. 

Fast nackdelen med att vara ute hela dagarna är att det förfaller inomhus... 

Har bla dessa 2 tvätt-BERG att ta itu med ikväll. Och behovet av att dammsuga ska vi inte ens prata om...   




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar