onsdag 18 januari 2017

Jag är sååå himla glad!!

Igår kväll när jag & Agnes kom hem från klassmötet mötte vi en febrig Astrid (och snäll farmor som passat henne).. Jag tempade båda barnen & båda hade feber. Astrid nästan 39 & Agnes strax över 38..

Jag hade det på känn.. Dom har hostat endel o Agnes har varit hes i några dar. 

Så i morse ringde jag VC & 1h senare hade vi tid hos doktorn. Astrid va svullen i halsen o röd i örat. Medans Agnes inte hade något synliga tecken mer än heshet (hon låter helmärkligt).. Men halsprovet visade annat. Båda 2 hade streptokocker i halsen och fick antibiotika. 
För att göra dagen lite roligare så åkte vi sen till stan o åt Mac Donalds i bilen efter att vi hämtat ut receptet.

Vi tog påvägen hem ännu en sväng via VC igen då jag tänkte att jag nog också borde lämna ett halsprov (är snuvig & har ont i halsen).. Jag va sämst av oss 3 på att lämna halsprov. Barnen blev lite tårögda o klöktes lätt. Jag däremot betedde mig som ett barn..Vred huvudet fram & tillbaka, höll på att kräkas & tårarna sprutade.. Hon fick göra det 2ggr för att få på båda sidorna..  Och helt i onödan då mitt prov inte visade på något.  Innan vi åkte hem hämtade vi lite böcker i skolan att jobba med resten av veckan. 

Väl hemma va det dags för 1:a dosen. Astrid gillar/är van vid Kåvepenin och slukar snabbt sin dos.. Agnes däremot vill inte ha & när hon väl får i sig det håller hon på att kräkas både 2 & 3 gånger.. 
Till kvällsdosen körde vi knepet: Jag håller för Agnes näsa medans hon tar sin penicillin & sen sköljer ner med 3-4 klunkar coca cola innan jag släpper hennes näsa. Det funkade bättre. :-D Alla sätt är bra utom dom dåliga.. typ!! 

I eftermiddag har vi mest myst & slappat i soffan framför bla "Sunes Jul".. 

Varför är jag då GLAD!??? Hur kan jag VARA glad?? 
Barnen är sjuka, jag måste vabba & Anders är i sthlm o jobbar??

Jo! Jag är såå glad att det kom nu.. För förra veckan hade jag nog inte ens orkat ta mig till VC med barnen & inte haft tålamod med sjuka, gnälliga & oroliga barn sent på natten. Jag va så matt & slut psykiskt då. Hade inte alls orkat vara en bra & tröstande mamma.. Men efter en bra, lat & omladdande helg har min ork kommit tillbaka o jag känner mig stark igen. Härligt att vara sig själv igen trots att jag också är snuvig & lite slak.   

Sen att det är trist att dom är dåliga & att jag måste meddela jobbet ( tycker det är SKIT jobbigt) att jag vabbar imorgon (bästa farfar tar vabben på Fredag)..
MEN!! Det har blivit massa mysigt häng med barnen idag & hoppas att det blir lika bra imorgon. Tid med barnen är guld värt. Och det blir lite speciellt när det är oväntat o dom är lite halv slaka dvs dom orkar inte bråka. 

Vår plan för imorgon är att göra lite läxor, laga grönsakssoppa, kanske städa & tvätta lite (låg prio på den). För först o främst ska vi ha en fin dag tillsammans och ta tillvara på det "braiga" med att vabba BÅDA barnen (väldigt länge sen sist) och bara vara tillsammans och bara göra kul saker ihop..

Så inget ont som inte inte för något gott med sig. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar