tisdag 31 januari 2017

Reload-day!!

Hände något i mitt ryggslut igår när jag lyfte lite slarvigt (sååå dumt).. Kunde knappt gå upprätt efter några timmar. Högg såfort jag rörde mig. Men det blev lite bättre efter ett varmt bad, voltaren-kräm & en ipren. Ännu lite bättre efter en natt med nästan 8h sömn.. Halleluja!!

Har ätit ipren o smörjt ryggen m voltaren hela dagen för att kunna röra mig klokt på jobbet (det är ju bästa att kunna vara i rörelse o inte spänna sig) och framåt em blev det bättre o bättre. Nu är jag bara lite stel o det känns bara som ett blåmärke när jag trycker där. Skööönt att det ändå gick över så fort!

Imorgon är det Onsdag, min lediga dag med tid för omladdning! Först upp vid 7 o få iväg båda barnen till skolan. Vet fortf inte hur jag ska ta tillvara på min förmiddag: om jag ska gå runt här hemma i myskläder o pyssla/städa, baka bröd, dricka kaffe, lyssna på poddar & tvätta eller om jag ska göra som förra onsdagen o dra en filt över huvudet & sova bort förmiddagen på soffan. Jag lyssnar på kroppen imorgon så får vi se..

I morse kände jag mig lite splittrad o rätt låg. Igår kväll frågade nämligen Astrid mig varför jag "aldrig" va hemma med henne när hon är sjuka.. Den sved... Det är ju så att det oftast är farfar som vabbar när Anders inte är hemma o tar det.. Men efter en mysig timme i sängen (vi vaknade vid 6), framför barnkanalen bara jag o Astrid innan vi steg upp o väckte Agnes & sen en skrattig stund i soffan med kameran & fula grimaser kändes det iaf lite bättre när Agnes gick till skolan, jag körde Astrid till Faffa innan jag själv åkte till jobbet. 

Jag är nu med facit i hand ändå rätt nöjd med hur dom senaste dagarna gått & hur jag fått ihop det, trots allt. I Söndagskväll & Måndags morse hade jag lätt ångest över att Astrid verkade va sjuk igen. Why NOW, igen?? Men efter att varit tvungen o gå ifrån jobbet (Astrid va hos sin faffa när jag jobbade) vid 14 för att åka till VC med båda barnen så visade det sig att magkänslan ändå stämde (den gör oftast det faktiskt)  då Astrids halsprov visade på streptokocker igen & snabb-sänkan va förhöjd. Agnes provsvar väntar jag fortf på.

Jag är sååå tacksam för att min svärfar ställer upp på att ta hand om mina sjuka ungar titt som tätt.. Han riskerar ju ändå att själv bli smittad.

Imorgon är Astrid tillbaka i skolan och jag hoppas att hon (och Agnes) får vara friska resten av terminen.. Så trött på alla sjukor som snurrar i skolan.  Och det känns också jobbigt att hon missar så mycket i skolan. 

Nu blir det godnatt med hopp om vanlig "vardag" resten av veckan!! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar