lördag 7 januari 2017

Mitt 2016

Så va ännu ett år till ända... Och precis när jag postade detta inlägget för några dar sen så försvann april-december... Grrr!! Kul.. :-/
Men nu har jag slutat sura över det & gjort om det igen... Så himla roligt att läsa tillbaka.. Följ med mig & klicka på dom färgade meningarna för att läsa tillbaka..

Januari:  Året började med att jag fick min bästa julklapp. ENSAMHET. Anders o barnen drog till Stockholm o hade en fin helg och jag njööööt för fullt.   Önskar det händer någon gång detta året också.  Några dagar senare blev det en härlig heldag med vänner i stan. Tatueringar & middag!  Jag ser båda mina tatueringar varje dag & ÄLSKAR dom fortf.   Det blev också  VAB med tid för eftertanke.. Men också tid för att RENSA!! 

Februari: Började med spontan tjejkväll på borta plan & en svinkoppa. Sen drog min älskade MELODIFESTIVAL igång. Jag gläntar lite på dörren o skriver ett inlägg om barnen.. Månaden avslutades med veckolångt besök av mamma o pappa.


Mars: Min Farmor gick bort i Februari och i mars vankades det begravning. Det blev en fantastiskt fin helg med alla kusiner & barn.. Sen började jag förbereda loppisen inför premiär.  Och premiären blev grymt lyckad & lördagkvällen lika så. 

April: Våren är här & det kliar i mina brun-gröna fingrar.. Det blev lite VAB men som tur va vart energin på topp. så kom Anders hem o sen kom min syster m familj hit & jag fyllde år.. Mesta lediga tiden i april tillbringades ändå i trädgården.. Och oj va gott jag mådde av det..

Maj: Började med lillkorpen o ännu mer trädgård.. Och så kom dagen som skulle ändra min syn & lust inför lagsport..  Skön spontan vardag: påväg in i ESC bubblan & kosläpp.. Sen dök jag rakt in i ESC bubblan tillsammans med Mamma & min syster.. Vilken helg!! ETT MINNE FÖR LIVET!!  Hemma igen med massa ny energi & lust. Så va det Mors-dag!!  Och så talar jag ut om hur det blev med dendär pärken som jag aldrig förstått mig på...

Juni: Så va det dags för min & Emmas män att få sin Julklapp.. Vi drog hem till Blekingen & gick på Sweden Rock,  Väl hemma på Gotland igen förstod jag att mina odlingar nog skulle gå åt pipan i år.. Så va sommaren här på allvar & vi firade midsommar..

Juli: Sommaren på Gotland är intensiv.. Och för 1:a gången deltog jag i Stångaspelen & föll pladask, sen va det dags för den årliga stor-loppisen här på gården. Sen drog vi iväg mot Tegelstrand på semester fast på ett helt annat sätt än vi brukar.

Augusti: Vi njöt av semestern trots dåligt väder men med härligt sällskap.  Och väl tillbaka hemma slog insikten in & jag fick lätt panik...

September: September bjöd på Super-junta, en hel del jävligheter & en SKÖÖÖN & helt fantastisk efter-semester i Kroatien..

Oktober: började äntligen komma in i vardagen igen och blev förkyld & funderade runt vad som är en "bra mamma".  Sen njöt jag o tjejerna av en fantastisk & mysig höstdag ihop..

November: Tystare än i graven på bloggen.. Men i början av december lyckades jag få tid/energi att posta inlägget om vår november-helg i Stockholm.. Helgen som slutade så snöpligt & stökigt.

December: Jag funderar runt dethär men hur jag vill fira julen & så bloggade jag om hur vår fina slappa jul blev. 


Vilket år!! Dock lovar jag mig själv att blogga mer i år.. För det va lite glest från juni-dec.. Även om dom inläggen jag fick med va långa o summerade det jag upplevt.

Nu kör vi 2017!! Det kommer bli ännu ett fantastiskt år.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar