söndag 15 januari 2017

Reload & skit tråkig!

Igår (Lördag) vaknade jag vid 7:30 och frågade mig vad jag höll på med så jag somnade om till 9:30.. Steg upp strax efter 10.. Sovit hela natten & Astrid oxå. Äntligen är hon feberfri!! Klockan va 11 innan alla i familjen va uppe ur sängen. Och Astrid fick gå på sin kompis kalas då hon varit feberfri 1 dygn. Och Agnes åkte iväg till en kompis.

Äntligen är den lediga helgen här & jag tar tillvara på den genom att göra en av dom sakerna jag gillar mest...
Jag skrotar runt hemma med ruffsigt hår i tights & raggsockar. Jag städar lite här & lite där.. Sätter mig ner en stund o spelar mobilspel eller kollar lite på tv innan jag reser mig o fortsätter där jag va eller någon helt annanstans. Har städat lite i ett köksskåp, rensat ur frysen, städat i skafferiet, storstädat matkällaren, plockat ihop julen & försökt få ordning på alla lådor i källaren.

Så härligt att energin är påväg tillbaka. Jag har varit sååååå trött & matt sen förra helgen o i början på denna veckan. Så pass att jag fick ta mig i kragen, inse fakta o va hemma från jobbet i 1,5 dar. Låg heeela tisdagen, sov 13h det dygnet. Onsdagen va tänkt att bli likadan. Men så fick Astrid feber på natten. Hög feber så hon började kräkas så vi hängde i soffan från kl 3 på natten. Sov dock 3-4h på förmiddagen medans Astrid låg bredvid o kollade Netflix. Men det blir inte samma vila när man inte är ensam.

I Torsdags va jag tillbaka på jobbet.. Det va trögt i starten men ju längre arbetsdagen led började jag känna energin återvända.

Fredagen jobbade jag halvdag & vabbade resten. Astrid hade fortf feber till o från. 

Idag söndag har jag slappat mer än jag fixat här hemma. Men källaren är i ordning, nästan all tvätt tvättad & matsedel för veckan klar. Imorgon bitti åker Anders till Sthlm för att jobba. Sen att båda barnen hostar, ja även Agnes som typ aldrig är sjuk (kunde man ge sif f*n på) ignorerar jag tills dom ev får feber. 

Så efter en underbart "tråkig" helg är batteriet laddat & jag är redo för en ensam vecka. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar