tisdag 7 mars 2017

Helgen: 12 Julklappar!

Det va en av tjejerna i Whiskey-klubben som några veckor innan jul kom på den geniala idéen att vi skulle köpa Uggla-biljetter till våra män i julklapp & alla 6 nappade. Jag & Anders skulle ju inte köpa något till varandra men detta blev lixom en julkapp för oss båda. Och för ALLA!  En helg i Sthlm, hela gänget, på hotell, bara vi, utan barn.

På fredag eftermiddagen åkte då äntligen jag & fem av gänget med båten mot Sthlm. Och på Scandic Malmen mötte vi upp Anders som redan checkat in. Och ännu en gång fick vi "plåster på såren" för att Anders jobbar & bor i Sthlm en hel del. Han vart uppgraderad från ett vanligt rum till "Junior Suite" (vard-rum & sovrum).. Och det passade ju perfekt för då fick vi plats att hänga allihop. Så fredagskvällen tillbringades i vårt rum. Sen somnade jag sååå gott till ljudet av staden!

På lördag morgonen vaknade jag till detta!!
Vackra livliga Stockholm. Så hääärligt att vara där! (Fast det där klockspelet på huset mittemot va lite jobbigt sen på Söndagsmorgonen..)Vid strax efter 9 på lördag morgon möttes vi 7 upp vid frukosten. Blev en lååång trevlig frukost. Och strax innan 11 dök resten av gänget som kom med flyget upp och joinade oss. ALLA 12 va äntligen samlade!

Sen strosade vi allihop uppför Götgatan, genom gamla stan vidare till Drottninggatan. Vi kokade in i endel affärer, småpratade och njöt av ett vackert men isande kallt Sthlm.  Inne i City gick vi på bla Buttricks & Beyond Retro. Vi gick tillsammans endel men delade också upp oss efter hand. Några av oss avslutade med att möta upp männen i baren på "Haymarket. Efterhand begav vi oss till hotellet för att göra oss redo för kvällen.
Tiden går snabbt när man har roligt och plötsligt blev det lite bråttom. Strax innan 5 halvsprang vi alla mot Djurgårdsbåten. Vi skyller på ombygganden i Slussen att vi missade båten.. Bara 2 av oss hann med och höll vårt bord på Hasselbacken. Men strax efter 17 va vi alla iaf på plats. Vi åt en god middag i över 2h & sen va det dags att gå över gatan till Scandia Arena på Cirkus.
JAG tyckte att Magnus Ugglas föreställning va fantastiskt rolig, svart med glimten i ögat, tänkvärd & bra! Endel saknade mer musik. Jag va mer än nöjd med dom låtarna som spelades. Det va ju ingen konsert utan en "Monolog om & med Magnus Uggla".. Jag är så imponerad över hur han äger hela scenen och får med hela publiken. Magnus Uggla är 62år gammal men hoppar upp o ner från scenen som en 30åring.. Jag ser fram emot en monolog om 90 & 2000-talet om några år.

När showen va över avvaktade vi ruschen o tog ett glas i baren på Cirkus. Runt 23 snåret tog vi 3 taxi-bilar till hotellet och gick runt hörnet till Kvarnen! Där tillbringade vi 12 resten av natten! Vi dansade, pratade, skrattade, dansade lite mer, drack öl, garvade, drack shots, försökte dansa lindy-hop, sjöng nog lite oxå & hade en helt fantastisk kväll!
Kvarnen är ett gymt ställe med trevligt folk, trevliga vakter o bra musik!

När dom stängde vid 3 va det dags för nattamat & så strålade vi samman i vårt rum för att äta o några tog en halv öl. Vid 4:30 hade alla gått "hem" till sitt & jag o Anders hade plockat undan. Störtade i säng. Full, glad & helt varm i hjärtat.

Vaknade rätt tidigt med ett stort leende på läpparna, ömt hår & med känslan "Vad fasen hände inatt"!! Inte för att jag inte minns, utan bara såååååå lycklig, trött o glad över vilken härligt lyckad partykväll vi hade.. Vi 12 intog Kvarnen o hade en kväll full av skratt, dans, vänskap & kärlek. Som en Gumbalde kväll, fast på Södermalm.  låg kvar i sängen till 10.. Och 30min senare satt vi vid frukosten och resten av det trötta men glada gänget droppade in efter hand. Förutom 2 som tog tidiga båten hem. Jag åt typ 1/2 honungsmelon o lite bacon och några glas jos & kaffe. Inte så pigg men glad ändå.
Vid lunch drog 2 (bla Anders) iväg o Bowlade för Stånga, några stannade på rummet, 2 drog till fotografiska & jag o 2 till gick en sväng på Götgatan innan vi blev hungriga o vid 14:30 sammankallade vi dom som ville för en lunch på Vapiano i Skrapan. Efter maten gick jag tillbaka till Granit för att köpa en sådandär ampel jag kollat på sen gick jag till hotellrummet, packade ihop mitt & slappade lite. Sen kom Anders tillbaka från bowlingen, vi möttes i lobbyn, sa hej & hejdå (Anders stannade i Sthlm veckan efter o kom hem först i torsdags),  jag o Cilla hoppade in i bilen han kom med o åkte mot Nynäs.
Efter en Pizza i Nynäs, åkte vi till båten och väl ombord va jag heeeeelt slut. Uppgraderade min ekonomiplats till förlig salong, började kolla på filmen men "blinkade länge" tidigt o efter 30min sov jag som ett barn i den obekväma vilstolen.. Vaknade av utropet 30min innan ankomst o masade mig bort till dom andra i sällskapet. Sååå trött!
Väl hemma va det rätt gött att barnen inte va hemma. Somnade snabbt o vid 7:40 ringde klockan och det tog ett tag innan jag förstod vad klockan va & vaknade till.

Men trots tröttna dagarna efter va det såå värt det. Jag är så löjligt lycklig o kär i dethär gänget.. Glad att vi blev godkända som medlemmar i "DDW".. Vilken energi boost denhär helgen blev. Kommer leva länge på det!