torsdag 3 augusti 2017

So far..Helt fantastiskt..

Vi landade på Tegelstrand i måndags vid 19:30 typ... Efter en rätt fattig-loppis runda.. Blev några Surte burkar typ.. Vägen från Oskars är helt klart bättre. 

 Det är så konstigt att dagarna här redan efter 3-4 dagar flyter ihop i en skön sörja. 

I Tisdags kväll vankades det iaf "Bröderna Haaks" på "Scen på Bönn" i Hamburgsund med mannen o svågern. Har vad jag minns inte sett Haaks innan o jag har aldrig varit på Bönn (Det va där Weeping Willows spelade fjol när jag inte orkade gå).... Blev en fantastiskt trevlig kväll. Gillar upplägget på Bönn. Inträde, 13års gräns & medhavd dricka som gäller. Och vad jag såg funkade det finfint.  Jag ska helt klart gå på "Bröderna Haaks" 25års jubileum nästa år om vi är här då.. 


På Onsdagen drog vi en sväng till sportshopen i Tanum sen hem för att koka dom 4st krabborna vi fick i Tisdags.

Och så åkte vi o köpte räkor o tillbehör för till kvällen dök denna goding m sällskap upp.

Räk & krabbkalas i sjöboden o ett kvällsdopp blev det innan dom drog söderut igen. Vilken mysig kväll! 

Idag blev det lite sådär bråttom att åka ut o vittja krabbtinorna. Det vankas endel blåst framöver. 

Så jag, barnen & Joel drog ut o drog tinorna.
3 tinor = 9 krabbor! Och då va ena tinan tom!

Sen tog jag o pappa en sväng till kantarellskogen för att gallra lite.. Det är helt sjuuukt med kantreller! 
Då det ska komma massa regn framöver så tog vi bara dom större o lämnade dom mindre på tillväxt.  Blev ändå ett rågat durkslag efter rensning idag..
Kaxigt att lämna kanske men vi verkar vara rätt ensamma om det stället... Tar i trä!! 

Efter lunch drog jag, Anders & barnen ner till fiske-stenen. Med fika, spön & krabbmete. Som den grymma mor jag är så glömde jag packa barnens regnkläder med hit till Tegelstrand (men min & Anders regnjackor kom med)..... Det började regna rätt snart men barnen höll ut iaf 1h innan dom genomsura gick hem själva. Jag stod kvar en 20-30min till..  Jag fick 2 makrillar o en liiiite havsöring som åkte i igen såklart & Anders som inte fick något envisades o stannade kvar. 

Så ikväll va det dags att testa igen. Jag, Anders & Joel gick ner efter maten. Bara för att det ska blåsa i flera dar framöver.

Det började regna direkt vi gick från huset o jag va på vippen att ge upp flera gånger första halvtimmen, men så fick jag en makrill o det slutade regna..


Men strax innan 21 ringde pappa o det va lite av en kris mellan barnen så jag gick hem..

Så jag har hängt i brygghuset sen dess, lyssnat på musik & bakat surdegsbröd o frallor. 

Så... så här har jag det.. Dagarna trillar på och jag har rätt dålig koll på vilken dag det är. Har det väldigt gött o njuter av att inte ställa klockan o göra lite vad som faller oss in.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar