fredag 1 december 2017

Ljus i vårt hus...

Idag blev inte alls som jag hade tänkt mig..
Istället för att jobba så blev jag hemma med sjukt barn. Agnes har hosta & feber. Hon har hostat hela veckan o klagat på huvudvärk och igår kom febern som ett brev på posten och igår kväll trodde jag att Astrid också skulle få vara hemma idag då hon hade nackspärr. Men hon va lite bättre i morse o gick till skolan. Men ikväll är det värre igen. Tigerbalsam, vila, värmekudde o Ipren till henne. Stackars henne. Nackspärr är inte kul. 

Men inget ont som inte har något gott med sig....

Idag har jag hunnit plockat fram Adventslådorna o pyntat!

 Såååå mysigt med allt ljus o julstämning i detta gråväder vi har på Gotland!
I köket en gammal fin kyrka m speldosa och en nyköpt röd stjärna.

Min favvo adventsstake i röd plast som jag haft i köket sen jag hittade den har nog gett upp helt. Alla lampor är hela men den lyser ändå inte. 
Då den är loppisfyndad o gammal så är jag rädd att det är elen så den får ligga kvar i lådan tills jag orkar kolla på det. Jag ger mig inte så lätt.. Det är den för fin för..

Tidigt i somras va vi på äventyr o turistade i Östergarnlandet här på ön. Hittade såklart en loppis och där hittade jag denna goding.

Teak ljusstake med mässingsdetaljer från "Åvikens metall" för några 20:or. Och så satte jag dit ljusglorior..
Min nya favorit..

Det här är min skäms-ljusstake.. Den är sååå fin att den måste upp men.. Jag tycker lite synd om den.

I 2-3 år (sen jag köpte den) har jag satt i vanliga lampor när det ska va sådana här "skaftlampor"..
Alla som satt på när jag hittade den funkade inte & någon va av. Och jag har inte fått tummen ur att köpa nya...

Förens idag.
Då tummen äntligen lossnade och jag har beställt 4st 2-pack på nätet.. Inte jätte billigt men klart värt det för att göra den billiga loppisfyndade ljusstaken rättvis, stoltare o komplett.

Och lite "nytt"..
 Julstjärnan på fot har hängt med sen Åkersberga men den vita pappstjärnan är utbytt mot en färg-gladare.

Och på ICA får man som kort-kund i år en ljusslinga som gåva.. Den ser inte mycket ut för världen (ser ut som guldig tandtråd typ) men OJ vilket sken den ger. La den bakom min samling av "finger-ljuslyktor" från Bergdala & äntligen syns dom. Den får nog stanna där även efter julen..

Har inte varit något fan av ljusslingor alls förrän jag för någon månad sen fyndade en på en loppis för 20kr.
Tänkt hänga den på barnens rum men när jag såg hur mysigt sken den gav fick den rama in David Bowie bredvid min säng istället.  


Så sist jag va på TGR köpte jag ännu en ljusslinga till att hänga i det mörka fönstret i trappan upp.. 

Fantastiskt med batteridrivna slingor när man inte har eluttag nära.

Och barnen har fått upp sina adventsljusstakar också..

Det är väääldigt lugnt o stilla här ikväll.  Båda är krassliga.

Ser fram emot en skön hemma-helg med en heldel pyssel inför nästa helgs julmarknad & omvårdnad av mina 2 sjuklingar så att dom är helt friska o pigga till nästa vecka. För på Söndag drar Anders till Sthlm igen. Men idag är det bara fredag o vi har 2 dagar ledigt tillsammans hela familjen.

Hoppas ni får en fin helg ni också...

1 kommentar:

  1. Hej tittare, jag är Nelson, min mamma presenterade mig för Great Baba Ogbogo High Temple, när hon upptäckte att jag inte kunde få min fru gravid, dessa tog så mycket problem i mitt äktenskap och ledde till en skilsmässa. sa hon, han är mycket andlig och kan få min fru att återvända till mig i glädje och vi kan få barn tillsammans. Till att börja med tvivlade jag inte förrän jag kontaktade honom och sedan kastade mäktiga trollformler på mig och fick min fru att återvända. Och nu är vi också nöjda med vackra barn, redan från den dag den stora BaBa Ogbogo arbetade för mig och löste mina problem, jag gjorde ett starkt löfte att så länge jag lever, kommer jag alltid att vittna om godheten i hans stora verk, och till de där ute som står inför förhållanden och äktenskapssvårigheter bör snabbt kontakta honom och bli en lycklig testifier som jag. Jag släpper hans kontakt här, e-post: greatbabaogbogotemple@gmail.com eller hans WhatsApp-nummer. +447440557868 ...

    Han fick min ex fru att återvända till mig i glädje

    Han botade mig från en impotent man till en riktig man.

    SvaraRadera