söndag 24 juni 2018

Midsommar 2018

Min midsommar började tidigt, ofrivilligt. Vaknad utsövd vid 6.. Låg o drog mig o försökte somna om (bara för att jag kunde)... Men nope! 

Så jag steg tillslut upp o njöt av ensamheten o tystnaden.

Bakade frallor, drack kaffe, tände en brasa & lyssnade på P3 dokumentär!
Medans det klassiska midsommarvädret smattrade mot rutan! 

Efter lunch packade vi in allt i bilen..
Jag hade kittat för att slippa frysa..

Väl ute på Malmen försvann ungarna iväg med sina kompisar. Dom spelade badminton, hängde i bilar o kollade skärmar & lekte. Och midsommarstången som kläddes av några föräldrar va dom inte ens intresserade av... 
Det droppade in folk efter hand.. Och efter skuren mitt i tårt-kalaset kom solen tillbaka och vi vuxna bara hängde o njöt av vädret.
Så roligt att flera nya familjer dök upp i år.. 

Sen tändes grillarna och alla åt efterhand deras mat blev klar.

Mot kvällningen blev det kyligare..
Som tur va fanns det bra grejer att värma upp med... 
Värsta Värmekanonen drogs fram! 

Kvällen blev rolig o sen i goda vänners lag..
Värmde mig med raggisar & spetsat kaffe! 

Vid midnatt åkte Anders o barnen hem..
Strax efter försvann dom flesta.
Jag o sista man började städa ihop lite till bra musik.

Och strax innan 02 cyklade jag också hem.

Dagen efter va vi ute o hjälpte till o städa ihop det sista.. 
Sen såsade vi runt hemma mest hela dagen.

Städade, tvättade och förberedde mig för kommande "ensam-vecka".. 
Sen landade jag på mitt favvoställe under en filt och låg o tittade på när solen gick i moln.. 
Så trött efter första riktiga sommar-ruschen på jobbet på torsdagen & sen midsommarafton på det. 

Så medans dom andra gick till Gumbalde o såg fotbollen sträckte jag ut mig i soffan..

Nu är jag återladdad inför veckan! 
Enda orosmolnet är att Astrids hosta har tagit ny fart ikväll.. SÅKLART! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar