onsdag 27 juni 2018

Alltså dom här sommar-dagarna o kvällarna!!

Haft en skön ledig dag.. 

Barnen har städat rummen o jag har bakat bröd o tvättat.
Bakade 4 bröd. 
Ett till mig o resten delade jag ut lite spontant sådär till vänner..

Efter en sväng till Hemse & affären gick vi bort till Gumbalde strax efter 16 för att kolla Sverige-Mexico..
Käkade pizza & fler o fler folk droppade in..

så härlig stämning!

Fina Cilla..

Hoppas Sverige håller sig kvar länge..
Så vi får flera trevliga stunder på Gumbalde.
Jag är inte direkt sportintresserad men VM o sånt är rätt kul o se, speciellt i grupp..
Och ännu roligare när det går bra! 

Barnen drev runt o lekte.
Älskar hur dom där alla fina ungarna har så kul ihop! 

När matchen va slut va det dags för pärk-träning.
Jag lämnade barnen hemma med typ 5-6 kompisar.. Bad Agnes hålla koll.

15min in i pärkandet kollade jag telefon o Agnes hade ringt 2ggr. 
Det hade spårat lite och hon va lite stressad över att hålla kol på alla.
 Stackarn! 

Så jag cyklade hem! 

Alla kompisar utom en drog ut till sina föräldrar på Malmen.
Så Agnes, Astrid o Esther gick till skolgården.

Och jag njöt av lugnet & sommarkvällen..
Det är sådana här dagar & kvällar med lite semesterkänsla som gör att man orkar jobba hela sommaren när "alla" andra har semester.
Senare kom Emma förbi. Lånade skrivaren, tog en öl, pratade lite strunt o tog med dottern hem.

Nu ska jag kolla Film o ta itu med att vika det där jä*la tvättberget som bara växt medans jag försökt ignorera det.

Ännu en fin ledig Onsdag! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar