onsdag 6 juni 2018

En fin Nationaldag!

Idag firade jag min lediga Onsdag o Nationaldagen på bästa sätt. Det vill säga med att bara skrota runt hemma o ha öppet i loppisen! 

Som jag sagt förut ÄLSKAR jag att vara hemma o bara "vara" när jag är ledig och dagen idag blev precis så skön som jag önskat. Att ha loppisen öppen är inte särskilt betungande utan bara roligt o kul att pyssla med och trevligt med lite småprat med besökare. 

Vaknade vid 6:30 i morse men somnade härligt nog om tills jag vaknade av mig själv vid 9 sen låg jag kvar i sängen o drog mig, lyssnade på fåglarna & höll om min sovande Agnes i 20-30min. HELT FANTASTISK start på dagen att inte behöva stressa upp! 
 Sen steg jag upp, gjorde en smoothie, bryggde kaffe o kokade ett ägg till frukost som intogs framför 10 nyheterna..

Sen på med lite mascara och bar ut mina 2 stora kassar med kläder från min garderobsrensning o det nydiskade rostfria grejerna i loppisen o började packa ut klädställningar o stolar mm..

En kompis kom vid 11 för att kolla igenom dom nya kläderna & det va fler än hon som köpte av det jag rensade ur min garderob för 3 veckor sen.
Så härlig känsla & glädje att se plaggen som hängt oanvända i garderoben i 1-2år få bli använda igen! 

Och häromdagen när jag kom från jobbet stod det flera skänkta lådor med smått o gott utanför loppisen så jag packade upp detta.!  
Lådorna innehöll bla dom fina bruna burkarna perfekta till skafferiet för att förvara torkad svamp el annat i!
SÅ himla Tacksam för allt som skänks till loppisen! Så välkommet! 

Mellan kunderna passade jag även på att så massa frön i köksträdgården. 
Lite i sista sekunden kanske, men bättre sent än aldrig!
Sådde spenat, mangold, ruccola, romansallad, rädisor, morötter, rödbetor o även massa blommor mellan min fina Majs som jag fick av en vän för ett tag sen! 

Så härligt o rogivande att bara va och så frön, rensa ogräs, vattna o lyssna på P3 dokumentär i ett väldigt lugnt tempo.

Så välbehövligt att ladda om inför ännu en "ensamvecka".. 
Idag åkte Anders nämligen till Sthlm för jobb o stannar över helgen. Blev så för att han skulle kunna komma hem o vara med på tjejernas skolavslutning nästa Torsdag! 

Vid 16 slog jag igen o packade in loppisen och sen lagade jag middag till mig o barnen.
Pastasallad med Ost & skinka och hemgjord RhodeIsland dressing som vi åt i solen på vår älskade trapp.
Sen gick dom in och jag sträckte ut mig i solen och njöt ännu mer av att bara vara..

Nu är det dags att krypa i säng inför 2 heldagar på jobbet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar