onsdag 18 juli 2018

Idag har jag "lekt semester"..

Vaknade vid 6 o somnade om till strax innan 8..

Steg upp för att det va sååååå varmt i sovrummet medans Astrid fortf sov. Agnes sov hos en kompis & Anders jobbade. 

Blev iaf 30min helt ensam.. Startade kaffebryggaren, satte på P3 på radion, gick ut o hämtade dill & tomat till mackan. Sen vaknade Astrid o min hjärna kokade. redan 28 grader både ute o inne.

Så vi svidade om till badkläder o körde till fina Asträsk för att ta ett svalkande morgondopp! Astrid fegade lite. Va rädd för abborrarna! :-D 
Det va skönt... Inte som dom morgondopp jag är va vid men helt okej! 

Men fasen vad jag längtar till mina riktiga morgondopp! 
Dom som finns 3min promenad bort från huset i det salta salta havet! 
Dom är iofs svalare men ack så ljuvliga! 

Men som sagt Asträsk duger i brist på annat! 

Sen åt vi frukost o jag vek klart tvätten!
Jag & Astrid hängde hemma och jag skötte av lite praktiska samtal inför USA-resan! 
Packade strandväskan & tvättade..

Vid 13 hämtade vi upp vänner o drog till stranden!! 

Ja ni läste rätt..
Idag har JAG varit på stranden!
Jag som hatar kombinationen badkläder, sand, sötvatten & massa folk! 
Vill ha klippor, enskildhet, salt & svalt vatten! 

Men det va faktiskt helt okej. 
Trots att man typ måste gå i 5min för att få vatten till knäna. 
 Efter en timme o flera bad erkände jag tom för mina vänner att det va rätt mysigt o skönt.
Det kan vara för att det fanns maneter i havet (lite "Tegelstrands-känsla" iaf), att det svalkade skönt eller så va det sällskapet! Mysigt häng! 
Sååå snygga sommar-ben!! 
Bleka & fulla med skrapsår o blåmärken efter pärken! 
Men orka bry sig! 

Efter 2h på stranden avslutade vi med glass & sen hem!

Sen har jag svettats i köket med att försöka laga mat som jag inte orkar äta ännu för att det är för varmt..

Det va mysigt att leka semester idag..
Men nu ser jag fram emot att gå till jobbet imorgon där det är svaaaalt & skönt!
11 pass kvar!

Ska ägna kvällen åt att googla "badstränder i NYC" & kolla efter resväskor till barnen!
Som jag längtar efter dendär NYC-resan nu! Nästan lika mycket som efter våra 2v på Tegelstrand, men bara nästan! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar