måndag 16 juli 2018

Stångaspels-veckan är över...

Det har varit en VARM & hektisk vecka både på o utanför jobbet.

Stångaspelen drog i gång på Onsdagen.
 Då va jag ledig och vi hängde lite ute på Malmen.

Och Astrid samlade pant!

På onsdags-kvällen blev det lite snabb-träning m 2 ur laget på Malmen men när jag cyklat hem fortsatte jag hemma. 
Tränade på dom där jä*la inhuggen...

Sen målades naglarna svarta & röda, jag laddade kaffebryggaren, duschade o la mig...

På Torsdag va det dags för mig att spela Pärk m fantastiska "Stånga III".
Dagen började finfint.. Vi möttes upp för frukost o pepp i pärklägret vid 7.. 
Och såklart den traditionsenliga flädersnapsen som satte sig bra i skallen.. ;-) 

Vid 8 drog första matchen igång o det gick såååå bra i första "Pärken". Dom flesta av mina inhuggen satt o jag va med.. Sen hände något o vi förlorade 1:a matchen..

Och andra...

Det va såå varmt, svettigt o torrt..

Och tredje..

Solen stekte och det brände i skinnet o under fötterna..

Och tillslut efter en segdragen match mot Alskog så sket sig även den 4:e och sista matchen i 3:e pärken..
Trots väl kämpat av ett trött o överhettat lag och massa grym pepp o coachning från fina vänner vid sidan av! 
Stort tack.. Jag lärde mig massor! 

Och när jag sen skulle cykla hem va min cykel borta.. Stulen!
Antiklimax gånger 2!!!

Va inte ens sugen på att sen första avsnittet av "Sommar med Ernst"...

Duschade av mig dammet & all solkräm jag smetat in mig under dagen!
Och somnade gott vid 22..
Skitiga & dammiga pärkfötter.. 
Första året jag spelade barfota o trots ömheten under fötterna nu så gillar jag barfota bättre än med skor.

Sen jobbade jag fredag, lördag & söndag! 

Fredagskvällen efter jobbet bjöd på spontan-häng här hos oss (droppade in lite vänner) som avslutades med att vi gick en sväng till "MC klubben".. Första gången jag va där.. 
Trevligt ställe! 

På lördagen masade jag mig ut till Malmen i den stekande solen.. Såg "Stånga VII" vinna frampärken iaf innan jag drog hem för att ladda om för lite jobb. 

Efter jobbet landade jag en stund i sängen innan jag bytte om & drog ut till malmen. Åkte några vänd för att hämta grejer till maten men sen kände jag mig mest överflödig o tog en öl o njöt av festkvällen ist.

Vaknade vid 8, satte igång en film men orkade inte ligga så mycket still i värmen. Utan tvättade, städade undan & grejade hemma med korsdrag och med en våt handduk runt huvudet fram till det va daga att ÄNTLIGEN gå till jobbet där det är hyfsat svalt o skönt. 
Alltså får panik på denna värmen!! 
Och det bara fortsätter..... 


Nu är det en ny liiiite lugnare vecka o "bara" 12 arbetspass kvar att jobb innan det tillslut är semester för mig också  o äntligen dags att dra västerut! 

Det känns helt okej!! 
Tiden går snabbt när man har roligt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar