tisdag 17 juli 2018

Varför jag älskar serviceyrket!?

Här kommer en kort liten berättelse om ett av alla dom roliga möten jag får genom mitt jobb. Brukar inte skriva så mycket om jobbet men denna va så rolig & söt!

Idag när jag satt i kassan kom en familj o handlade.
Mamman bar en söt liten pigg bäbis som kikade på mig (eller åt mitt håll iaf) och jag utropade "Hej! Gullunge" o vinkade sådär fånigt man gör för att fånga en bäbis intresse.. 

Då säger mamman:

- Hej.. Vet du? Förra sommaren köpte jag ett graviditetstest av dig och det va denhär! 

Det sjuka är att jag kommer svagt ihåg det tillfället. (Vi säljer inte många gravtest) 

Så himla roligt att hon minns mig, att hon faktiskt berättade för mig & så häftigt att se vad testet visade... :-D  

Det är sådana här möten som gör att jag älskar yrket o alla möten med människor! Det väger så mycket tyngre än dom dåliga mötena som faktiskt är rätt få.. 

Tröttnar aldrig på sådant...! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar